حمایت همه جانبه «معاونت فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی(ره)»در برگزاری پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد

حمایت همه جانبه «معاونت فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی(ره)»در برگزاری پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد
با حمایت های غلامعلی اصغریان معاونت فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره)، بخش نقالی و پرده خوانی پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد در صحن مرحوم حاج احمد خمینی برگزار می شود.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر :  ۲۶۰۶۱

به گزارش سایت صحنه؛ پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد در ادامه برنامه های خود مجلس نقالی و پرده‌خوانی خود را برپا می کند.

بر اساس این گزارش؛ در ادامه حمایت های غلامعلی اصغریان معاونت فرهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره)، بخش نقالی و پرده خوانی پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد همزمان با سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در صحن مرحوم حاج احمد خمینی برگزار می شود.

 

مرشد محسن میرزاعلی مسئول دفتر تعزیه و  آیین های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرده بود که این نقالی ها برای اولین بار با موضوعات زندگی، مبارزات، اندیشه های نوین امام خمینی و قیام 15 خرداد سال 42 در کشور اجرا می شوند که ایده ای ناب و حرکتی جدید در این عرصه محسوب می شود.

 

در این مراسم اجراهای «قیام» با اجرای مهدی چایانی از همدان، «اصحاب عبرت» با اجرای ابوالفضل ورمزیار از تهران،  «تابوت عشق» با اجرای حسن بصیری از دماوند، «نسیم بهار» با اجرای محمد معجونی از گرمسار، «پیر دیر عشق» با اجرای محسن میرزاعلی از تهران و «وداع با پیر عشق» با اجرای مجتبی حسن‌بیگی از قزوین برای علاقمندان به این هنر اجرا می شود.

 

آثار بخش «نقالی و پرده‌خوانی» از فردا 14خرداد‌ ماه، همزمان با سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلام از ساعت 16در مرقد مطهر ایشان اجرا خواهند شد.

 

یادآور می‌شود، پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی «خرداد» به دبیری امیرحسین شفیعی از ۸ تا ۱۵ خرداد ماه در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر