قاسمی در گفت وگو با صحنه:

همایش «تئاتر خرداد» کمک بزرگی به دیده شدن تئاتر کشور کرد

همایش «تئاتر خرداد» کمک بزرگی به دیده شدن تئاتر کشور کرد
کارگردان «روز خون» معتقد است که همایش تئاتر خرداد می تواند کمک بزرگی به دیده شدن تئاتر کشور داشته باشد.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر :  ۲۶۰۴۵

علیرضا قاسمی کارگردان نمایش «روز خون» که در بخش جنبی پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار سایت صحنه؛ گفت: طرح و ایده اولیه این نمایش درباره پل معروفی است که در شهرباقرآباد قرار دارد و در پانزده خرداد سال ۴۲ مردم را از بالای آن پل به پایین و تعدادی از جنازه ها را داخل چاه انداختند، شکل گرفت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه این همایش به تئاتر خیابانی اهمیت می دهد و از آثار و تولیدات نمایش های خیابانی حمایت می کند و نیز ادای دین به حوادث پانزده خرداد سال 42 و اندیشه های امام خمینی و همچنین خاطرات و اتفاقات آن روزها وسالها بوده است، این ایده را به نمایش تبدیل کردیم.

 

قاسمی اضافه کرد: نمایش «روز خون» با تکیه بر نمایش پهلوانی و معرکه گیری، داستان پهلوانی را روایت می کند که در اتفاقات پانزده خرداد سال ۴۲ نسبت به دستگیری امام خمینی (ره) دست به اعتراض می زند و در آن حوادث و اتفاقات کفن پوشان ورامین به شهادت می رسد.

 

به گفته این کارگردان برگزاری همایش تئاتر خرداد می تواند کمک بزرگی به دیده شدن تئاتر کشور داشته باشد و با عنایت به اینکه نمایش خیابانی تاثیرگذارترین پدیده هنری است؛ بنابراین  تئاتر رامی توان اینگونه تعریف کرد که هنری است صمیمانه و بی تکلف با مردم و مخاطبان ارتباط برقرار می کند.

 

کارگردان «روز خون» اضافه کرد: به این دلیل که ارتحال امام خمینی (ره) و حوادث پانزده خرداد در این ایام رخ داده است، تماشاگران ارتباط بهتری برقرارمی کنند ‌و از نمایش ها استقبال می کنند.

 

قاسمی که تجربه حضور در این همایش را در دوره‌ اول با نمایش «شیرین»، دوره دوم با نمایش «حراج» داشته است، معتقد است که همایش تئاتر خرداد در دوره های اخیر با آثار خوبی به اجرا رسید و کارها از شعار و شعارزدگی دور شده اند که باعث شد مورد استقبال هنرمندان تئاتر خیابانی قرار بگیرد.

 

علیرضا قاسمی متولد ۱۳۶۲ بوده که در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته علوم ارتباطات گرایش روابط عمومی است. شروع فعالیت وی ازسال ۱۳۷۶ با نویسندگی نمایش های خیابانی «یکی بود یکی نبود»، «گریه نکن گودزیلا»، «نقل سوخته»، «دوسرباز»، «مجسمه ها»، و همچنین کارگردان نمایش های خیابانی: «شیرین و فرهاد»، «آرش به روایت من»، «کلنگ»، «قلب های دودی»، «بابا نفس داد»، «قبوض خوانی» و «تو جاده ها» بوده است.

 

وی درکارنامه خود حضور در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره تئاتراستانی تبریز، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره تئاتر بسیج و... را دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر