در گفت وگو با صحنه:

پویان عطایی: یکی از راه‌های شناخت برهه‌های زمانی انقلاب استفاده از هنر تئاتر است

پویان عطایی: یکی از راه‌های شناخت برهه‌های زمانی انقلاب استفاده از هنر تئاتر است
کارگردان نمایش «شیرین و فرهاد» معتقد است که یکی از راه‌های شناخت برهه‌های زمانی درگذشته استفاده ازهنر بالاخص هنرتئاتر است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر :  ۲۶۰۲۰

پویان عطایی که در بخش خیابانی پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد حضور داشته است در گفت وگو با سایت صحنه، درباره ایده اولیه نمایش «شیرین وفرهاد مدل57» آن را برآمده براساس طرحی از سعید خیرالهی دانسته که به صورت کارگاهی به متن نهایی اجرا و درنهایت به نمایش اجرایی رسیده است.»

به گفته این هنرمند نمایش «شیرین و فرهاد» براساس اتفاقی است که در ایام انقلاب رخ داده است و سوژه آن  با موضوعیت جشنواره مرتبط است.

داستان این نمایش به گفته عطایی، شیرین و فرهاد قصد ازدواج درسال 57 را دارند که پدر شیرین مخالفت کرده و تنها شرطش رفتن خدمت سربازی فرهاد می‌داند.

وی درباره حضور گروه تئاتر «میعاد جوان» گفت: « گروه در تمامی جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و معتبر حضور داشته است و جشنواره ملی خرداد هم جز جشنواره‌های معتبر است و دارای موضوعی دراماتیک است.»

عطایی درباره کارآیی این همایش گفت: «درصورتی که در نمایش نسبت به موضوع شعار داده نشود و کیفیت مدنظر باشد، بسیار اثر بخش و مفید است.»

وی درباره تأثیرگذاری همایش خرداد در معرفی امام خمینی (ره) معتقد است:«این حرکت، اقدامی بسیار تأثیرگذاراست. از لحاظ آشنایی با اهداف، شخصیت و تاثیراتی که حضرت امام(ره) در دوران انقلاب داشته‌اند. مطمئناً یکی از راه‌های شناخت برهه‌های زمانی درگذشته استفاده ازهنر بالاخص هنرتئاتر است.»

پویان عطایی دارای مدرک حرفه‌ای کارگردانی وبازیگری تئاتر و پایان دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوان است. او کارگردانی20 اثر صحنه‌ای تئاتر و 35 اثر خیابانی تئاتر در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر