شاهوردی در گفت وگو با صحنه:

«همایش تئاتر خرداد» نشان دهنده تأثیرگذاری و جریان سازی تئاتر کشور است

«همایش تئاتر خرداد» نشان دهنده تأثیرگذاری و جریان سازی تئاتر کشور است
کارگردان شرکت کننده در پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد گفت: تئاتر به عنوان یک رسانه تاثیر گزار و یکی از ارکان فرهنگی اجتماع، جریان ساز و اثر بخش است.
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر :  ۲۵۹۹۱

پژمان شاهوردی کارگردان نمایش «700 ثانیه» در گفت وگو با خبرنگار سایت صحنه؛ درباره ایده شکل گیری نمایش خود گفت: از آنجا که پرداختن به موضوعات خاص باید همراه با تحقیق، پژوهش و گردآوری مطالب باشد، پرداختن به حماسه ۱۵خردا نیز  باید با اولویت های مطرح شده در فراخوان، همسو می بود که در مورد اتفاقات آن دوره از تاریخ انقلاب، به شهرستان بروجرد پرداختم و با پیدا کردن یک اتفاق مستند و دراماتیزه کردن آن به طرح اولیه ای رسیدیم که پس از طی کردن مراحل کارگاهی، نمایش به تکامل رسید.

 وی اضافه کرد: نمایش«۷۰۰ ثانیه از خردادی خونین» به شیوه مستند و به شکلی مشخص، روایتگر روزهای انقلاب در خرداد ۱۳۴۲ در شهرستان بروجرد و اتفاقات آن حماسه عظیم است.

 شاهوردی در رابطه با موضوع نمایش افزود: در محرم ۱۳۴۲ مردم از بیم شاه و دستور او مبنی بر عدم برگزاری مراسم عزاداری  از رفتن به مساجد هراس داشتند، تا اینکه فرستاده امام خمینی(ره) در جهت آگاهی بخشی مردم به آنها جرأت و نیرو می دهد تا اینکه ... . سامان شکیبا، حسین ایزدی، مهتاب زند، مهدی جودکی و میلاد صادق زاده از جمله بازیگران این نمایش هستند.

 به گفته این کارگردان، برگزاری اینگونه همایش ها به مردم و مخاطبان این نوید را می دهد، که تئاتر به عنوان یک رسانه تاثیر گزار و یکی از ارکان فرهنگی اجتماع، جریان ساز و اثر بخش بوده و رسالت خود را با اینگونه همایش ها بیشتر از پیش به مردم گوش زد می کند.

وی درخصوص تأثیرگذاری این گونه همایش ها در شناخت نقش امام خمینی (ره) گفت: همایش هایی که با موضاعات خاص برگزار می شود باعث می شود تا هنرمندان دست به خلق آثار متفاوتی بزنند و همین تفاوت باعث می شود تا مخاطبان نیز هر چه بیشتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

 این کارگردان و نویسنده، در پایان از زحمات کوروش زارعی به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که جانانه در راه اعتلای تئاتر کشور تلاش می کند، تشکر و خاطر نشان کرد: امیرحسین شفیعی هم که به عنوان دبیر این همایش همواره تلاشگر بوده و دبیری جشنواره را پذیرفته است جای تقدیر دارد.

پژمان شاهوردی از سال ۷۴ حضور در اکثر جشنواره های مطرح کشور و کسب مقام های متعدد را در کارنامه خود دارد. آخرین تولید نمایش خیابانی نمایش «لیلی و مجنون» به عنوان نمایش برگزیده جشنواره بین المللی مریوان، نمایش برگزیده جشنواره بین المللی دربندیخان و کسب مدال طلای بخش بین الملل و کسب ۴ تندیس از جشنواره بین المللی فجر و انتخاب به عنوان بهترین اجرای این جشنواره و ... بوده است.

 انتهای پیام/

ارسال نظر