خلیلی در گفت وگو با صحنه:

«اهمیت دادن به تئاتر شهرستانها» نقطه مثبت همایش "تئاتر خرداد" است

«اهمیت دادن به تئاتر شهرستانها» نقطه مثبت همایش
کارگردان «مأموریت ویژه» گفت: اهمیت دادن به تئاتر شهرستانها حائز اهمیت است که صرفا به چند روز اجرا در جشنواره همه چیز ختم نمی شود و پس از آن در استانها ادامه پیدا می کند.
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر :  ۲۵۹۶۷

به گزارش سایت صحنه؛ مجتبی خلیلی کارگردان «مأموریت ویژه» که در بخش خیابانی پنجمین همایش سراسری تئاتر خرداد حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سایت صحنه، درباره ایده شکل گیری نمایش خود گفت: طرح این نمایش توسط حیدر رضایی مطرح شد که در آن شخصیت های نمایش برای من حائز اهمیت بوده است از آن جهت که برای تماشاگر آشنا و قابل درک باشد؛ در همین راستا و در جمع بندی ها به این نتیجه رسیدیم که از شخصیت های شاهنامه استفاده کنیم به این معنا که رستم و سهراب را به طرح نمایش اضافه کردیم که بار دیگر و در تقابلی دیگر در 15 خرداد سال 42 روبروی هم سر پل باقرآباد ورامین قرار بگیرند.

وی از علاقمندی خود به حضور در این جشنواره گفت و اضافه کرد: پرداختن به اتفاقات و حوادث تاریخی مربوط به دوران انقلاب اسلامی از موضوعات مورد علاقه من است که توانستیم نمایش «مأموریت ویژه» را با محوریت قیام خونین 15 خرداد تولید کنیم که یکی از موضوعات همایش تئاتر خرداد است.

خلیلی که سابقه حضور در دوره گذشته همایش خرداد را دارا بوده است، افزود: سال گذشته این رویداد در قالب همایش و فضای غیررقابتی در استان ها و تهران برگزار شد که در جذب مخاطب در استان ها، استقبال چشمگیری داشتیم و خوشبختانه امسال هم در تاریخ 13 الی 15 خرداد نمایش «مأموریت ویژه» در استانها اجرا می شود.

کارگردان «مأموریت ویژه» با بیان اینکه یکی از خصوصیات امیرحسین شفیعی دبیر محترم همایش، اهمیت دادن به تئاتر شهرستان ها است، تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که صرفا به چند روز اجرا در جشنواره همه چیز ختم نمی شود و پس از آن در استانها ادامه پیدا می کند.

خلیلی در رابطه با موضوع نمایش خود افزود: سرباز سهراب، از اهالی روستای ده چشمه در تاریخ 15 خرداد به «مأموریت ویژه» فرستاده می شود، اما این ماموریت ناتمام می ماند، تا اینکه....

مجتبی خلیلی، متولد اصفهان، کارشناس کارگردانی نمایش است که حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر مقاومت، جشنواره ملی تئاتر سوره ماه، تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، کسب جوایز مختلف در جشنواره ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد و آثاری از جمله: «55 دقیقه»، «فیگور»، «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد»، «تندیس»، «هجوم خیال» و  ... را کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر