پنجمین همایش سراسری «تئاتر خرداد» آغاز بکار کرد

پنجمین همایش سراسری «تئاتر خرداد» آغاز بکار کرد
پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد با نمایش آثار بخش های خیابانی و صحنه ای از امروز آغاز شد.
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر :  ۲۵۹۶۵

به گزارش سایت صحنه؛ مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به منظور ارج نهادن به شخصیت شامخ و تاثیرگذار بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد را در بخش‌های تئاتر صحنه‌‌ای و تئاتر خیابانی را از امروز سه شنبه 8 خرداد ماه برگزار می‌‌کند.

این همایش با موضوعات مختلفی از جمله: چهل سال دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه‌‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...، زندگی و سیره حضرت امام خمینی(ره) و سایر شخصیت‌های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی، نقش مبارزات حضرت امام خمینی(ره) در افشا و سقوط نظام شاهنشاهی، توصیه‌‌های امام خمینی(ره) مبنی بر استکبارستیزی و مقابله با آمریکا و صهیونیست، نقش قیام 15 خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

همچنین در ادامه موضوعاتی مانند: نقش حماسه‌ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مرجعیت و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و تاثیر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در عرصه‌‌های علمی- فرهنگی و سیاسی، تاثیر امام خمینی(ره) و اندیشه‌‌های ایشان بر جوانان انقلابی در خصوص حضور آن‌ها در جبهه‌‌های جنگ تحمیلی، تاکید امام بر ساده زیستی مسئولین و مدیران جمهوری اسلامی، مهر و محبت ویژه‌ امام خمینی(ره) نسبت به رزمندگان اسلام، رابطه عاطفی و صمیمانه امام خمینی(ره) با خانواده و اهل بیت معظم نیز آمده است.

پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد، امروز 8 خرداد ماه از ساعت 17:45 دقیقه با نمایش «700 ثانیه» به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاهوری در محوطه حوزه هنری آغاز می شود و تا 12 خرداد ماه ادامه دارد.

نمایش های این دوره از همایش در فضای باز مجموعه تئاتر شهر، حوزه هنری، میدان امام حسین (ع)، برج میلاد و خانه هنرمندان برگزار می شود.

پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد از 8 الی 15 خردادماه به دبیری امیرحسین شفیعی در 10 استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، لرستان، قزوین، گیلان، کرمان، البرز و مرکزی برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر