در گفت وگو با سایت صحنه مطرح شد:

آبسالان: همایش تئاتر خرداد در شناخت مبارزات و زندگی سیاسی حضرت امام (ره) سودمند است

آبسالان: همایش تئاتر خرداد در شناخت مبارزات و زندگی سیاسی حضرت امام (ره) سودمند است
کارگردان نمایش «او می دانست» معتقد است که هرکاری به نوبه خود می‌تواند منویات حضرت امام خمینی (ره) را به نحوی به تصویر بکشد و در شناخت مبارزات و زندگی سیاسی حضرت امام (ره) برای اقشار جامعه سودمند باشد.
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر :  ۲۵۹۶۳

به گزارش سایت صحنه؛ مالک آبسالان که در پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد با نمایش «او می‌دانست» در بخش خیابانی حاضر شده است، درباره انگیزه‌های حضورش در این همایش گفت: سخنان تاریخی حضرت امام (ره) رو با وقایع امروز قیاس کردم. در واقع به این نتیجه رسیدم که  هر آنچه فرمودند امروزه به واقعیت نزدیک شده است.

وی درباره پنجمین همایش تئاتر خرداد افزود: این جشنواره با توجه به اینکه جشنواره ای تخصصی و موضوعی بوده و همچنین اغلب کارهای خودم ارزشی هستند؛ لذا علاقه‌مند شدم راجع به خرداد و وقایع آن اثری را تولید کنم که درخور توجه باشد. حالا با توجه به اینکه تم و موضوع نمایش «او می دانست» در رابطه با سخنان حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین کاملاً با موضوع جشنواره مرتبط است و در کل درونیات نمایش هم با موضوعات سیاسی جهان گره خورده است.

آبسالان درباره برگزاری چنین جشنواره‌ای در کشور اظهار داشت: هنر نمایش، رسالت آگاهی رسانی در بین جامعه دارد. حال آن‌که تئاتر خیابانی ارتباط مستقیمی با اقشار جامعه دارد و می‌تواند به بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص وقایع تاریخی آن دوران کمک کند و بلاشک  این چنین جشنواره‌ هایی می‌تواند در تولید و به اجرا بردن آثار ارزشی انقلابی کمک داشته باشد.

این هنرمند که پیش از این نتوانسته است در این همایش شرکت کند، درباره اثر خود گفت: زمان از ورای تاریخ به میان مردم آمده و قصد دارد گفته‌های تاریخی بزرگ‌مرد عرصه دین، تقوا و سیاست این سرزمین را بازگو کند. از این رو برای هر گفته گریزی به آن دارد و حقانیت آن گفته‌ها را اثبات می‌کند.

وی معتقد است: هرکاری به نوبه خود می‌تواند منویات حضرت امام خمینی (ره) را به نحوی به تصویر بکشد و در شناخت مبارزات و زندگی سیاسی حضرت امام (ره) برای اقشار جامعه سودمند باشد.

آبسالان درباره تأثیر همایش در شناخت انقلاب نیز گفته است: این حرکت و برگزاری چنین همایش هایی تأثیر بسیار زیادی در بین مردم دارد؛ چرا که زندگی سیاسی و دینی حضرت امام تا به امروز در تک‌تک لحضه‌های انقلاب اسلامی تاثیر داشته  است.

وی ابراز امیدواری کرد که این حرکت ها ادامه داشته باشد و گروه‌های تئاتر خیابانی بتوانند در دیگر ایام سال، اجراهای عمومی مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و حوزه دفاع مقدس داشته باشند.

مالک ابسالان با سابقه بیست ساله در حوزه هنر، فعالیت مستمر در زمینه تئاتر داشته و همچنین بازی در چند فیلم و سریال نظیر «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا را در کارنامه خود دارد. آبسالان همچنین در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی حضور داشته و در نقاط مختلف کشور اجرای عموم داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر