داوران بخش خیابانی همایش«تئاتر خرداد» معرفی شدند

داوران بخش خیابانی همایش«تئاتر خرداد» معرفی شدند
داوران بخش خیابانی پنجمین همایش سراسری تئاتر خرداد منصوب شدند.
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر :  ۲۵۹۵۲

به گزارش سایت صحنه؛ داوران بخش خیابانی پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، جعفر دهقان، عبدالرضا اکبری و شهاب راحله به عنوان داوران بخش خیابانی همایش تئاتر مردمی خرداد انتخاب شدند تا با داوری آثار راه یافته به این همایش آثار برگزیده را معرفی کنند.

*جعفر دهقان

جعفر دهقان متولد 1339 در تهران و هنرپیشه سینما و تلویزیون و تئاتر است. مدرک تحصیلی او دیپلم هنرستان فنی است. وی ستاره سینمایی دفاع مقدس و بازیگر بود، تا جایی که او فنون رزمی را در فیلم هایی از جمله «یاس های وحشی» و «شیرهای جوان»  به نمایش گذاشت. از جمله آثاری که در آنها ایفای نقش کرد می توان به «معمای شاه»، «عبور از مه»، «یاس های وحشی»، «شیرهای جوان»، «حماسه مجنون»، «گلوگاه شیطان»، «شهر آشوب»، «مریم مقدس»، «خلبان»، «بوی پیراهن یوسف» و .... نام برد.

 

*عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری در چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۳۲ در کرمان متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را در تهران سپری کرد. از سن ۱۶ سالگی جذب کانون پرورش فکری شد و به اتفاق دوستانش در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر موسوم به گروه تئاتر نجف آباد را تأسیس کردند. وی کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد. اکبری در آثاری از جمله لبخند خدا، رهاتر از دریا، فرزند صبح، اخراجی ها، روز کارنامه، قانون، ساغر، سرعت، بازی با مرگ، روز شیطان، معمای شاه، آنام و .... و آثار تئاتری مانند «درخونگاه» و «شال انگشتر» ایفای نقش کرده است.

 

 *شهاب راحله

شهاب راحله بازیگر کارگردان و نویسنده تئاتر است که در سال 1357 در ری متولد شد. که مسئولیت روابط عمومی و تبلیغات سینمای جوان ری، عضو پیوسته انجمن نمایش شهرستان ری، عضو هیئت مدیره انجمن نمایش شهرستان ری، عضو هیئت مدیره تئاتر خیابانی خانه تئاتر، عضو پیوسته خانه تئاتر، مدیر آموزش خانه تلویزیون، معاون مدیر کل خانه تلویزیون، کمیته خیابانی جشنواره تئاتر صاحبدلان، مسئول کمیته خیابانی چهارمین جشنواره تئاتر صاحبدلان، کمیته همایش تئاتر پیام مهر را بر عهده داشته است و بازیگری در فیلمهای سینمایی «مسافر ری»، «پلاک»، «مرددو هزار چهره» و سریال «دور دستها» را در کارنامه خود دارد.

لازم به ذکر است: پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد از 8 تا 15 خرداد ماه به دبیری امیرحسین شفیعی در تهران و شهرستانها با همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظر