با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛

دفتر تئاتر بچه‌های مسجد بوشهر افتتاح شد

دفتر تئاتر بچه‌های مسجد بوشهر افتتاح شد
دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان بوشهر در هفته هنر انقلاب افتتاح شد.
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر :  ۲۴۲۰۷

دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان بوشهر در هفته هنر انقلاب افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بوشهر با حضور کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ مجید خورشیدی؛ معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری بوشهر؛ امید پارسایی‌فر؛ رئیس حوزه هنری بوشهر؛ مصطفی مردانی؛ مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر؛ غلامرضا جمالی؛ معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم کوروش زارعی به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر سرزمین مردم مقاومی است که همیشه مورد تهاجم دشمنان خارجی قرار می گرفتند. ایستادگی آنها در برابر مهاجمان زبانزد است و این مقاومت و پایداری از دلواری آغاز و تا مهدوی ادامه داشت. امروز نیز این مقاومت ادامه دارد. بوشهر سرزمینی است که در گذشته در مقابل دشمن حقیقی و امروز در برابر دشمن مجازی دشمن در جنگ فرهنگی ایستاده است. این استان هنرمندان شایسته و بزرگی دارد که در سطح کشور نقش آفرینی می کنند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه افزود: افتتاح بچه‌های مسجد رویکردی است که از دو دهه پیش در تئاترحوزه هنری برنامه ریزی شد. اما به دلیل تغییر مدیریت‌ها جریان آن متوقف شد. امروز تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با رویکرد و ساختار جدیدی راه‌اندازی و وارد جشنواره‌ها شد. ساختار جدید مسجد امروز خاکی‌تر و پاک‌تر است و شامل همه آحاد و اشخاص جامعه می‌شود. مسجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و یک پایگاه بزرگ است .

زارعی تصریح کرد: امید داریم در شرایط فعلی با راه‌اندازی پایگاه بچه‌های مسجد بتوانیم بر روی آحاد مردم و جوانان تاثیر بگذاریم. ما با تمام تلاش جوانهای فرهیخته و هنرمند را در خانه امن الهی گرد هم می آوریم. طراوت مسجد به جوانان و نوجوانان ما است. هنرمندان و بزرگانی همچون حاتمی‌کیاها،جهانشری‌ها، قربانی‌ها، هنر خود را از مسجد شروع کردند و نه تنها ملی بلکه بین‌المللی شدند.

 

ارسال نظر