با کارگردانی علی جاور به صحنه می‌رود:

نمایش کودک «دادگاه زباله‌ها» با موضوع اقتصاد مقاومتی در یزد

نمایش کودک «دادگاه زباله‌ها» با موضوع اقتصاد مقاومتی در یزد
حوزه هنری استان یزد از هنرمندانی که در زمینه شعار سال 97 «حمایت از کالای ایرانی» و نیز اقتصاد مقاومتی اقدام به تولید اثر کنند، حمایت می‌کند.
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر :  ۲۳۱۱۳

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی اجرای عمومی نمایش «دادگاه زباله‌ها» با موضوع اقتصاد مقاومتی به کارگردانی علی جاور در یزد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، رئیس حوزه هنری یزد و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در استان گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی نمایش موزیکال «دادگاه زباله‌ها» با موضوع اقتصاد مقاومتی به نویسندگی سوده تدین و طراحی و کارگردانی علی جاور در تالار هنر یزد به روی صحنه رفت.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این اثر روایت داستانی دورریزها و ضایعاتی است که نسبت به انسان‌های مصرف‌گرا و تولیدکنندگان زباله‌ها و پسماندهایی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، معترض هستند.

وی هدف از تولید این اثر را فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله و ضایعات، استفاده بهینه از دور ریختنی‌ها و بازیافت دانست و ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی در این حوزه بهترین مخاطب کودکان و خانواده‌ها هستند، از این رو واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان می‌کوشد تا از طریق نمایش، کودکان و نوجوانان را با خطرات ناشی از افزایش زباله و ضایعات آشنا کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که زباله‌ها، مواد زاید و نخاله‌ها به محیط زیست و نسل‌های آینده آسیب می‌رسانند، روشنگری، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در این زمینه را وظیفه‌ای همگانی دانست.

کوچک‌زاده همچنین اظهار داشت: حوزه هنری استان یزد از هنرمندانی که در زمینه شعار سال 97 «حمایت از کالای ایرانی» و نیز اقتصاد مقاومتی اقدام به تولید اثر کنند، حمایت می‌کند.

اکرم السادات مرتضوی، سجاد جنتی، ابوالفضل خوش‌اندام، منیره خالقی، ریحانه سمیعی‌فرد، سجاد گلبهار، مهدیه رحمانیان، الهه اعرابی، محمدعلی دشتی، مهسا قاسمیان، فرزاد رضایی‌نیا، حسین قدیری و حانیه خان‌اُغلی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: سیدعلی قریشی، آهنگساز: حسین افروز و حمید خالویی، طراح نور: علی حاتمی، طراح صحنه و اجرا: زهرا زرین‌پور و سجاد جنتی، دوخت لباس: مهدیه پورعباس، طراح پوستر و لباس: زهرا زرین‌پور و عکاس: اویس خانی

گفتنی است: اجرای نمایش موزیکال «دادگاه زباله‌ها» از 24 فروردین شروع شده و تا آغاز ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه‌مندان به ویژه کودکان و خانواده‌ها خواهد بود. این نمایش دیدنی هر شب از ساعت 19:45 در سالن تالار هنر واقع در بلوار شهید صدوقی(ره) به روی صحنه است.

ارسال نظر