مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

تئاتر «بچه‌های مسجد» نسل جدیدی از هنرمندان متعهد را تربیت می‌کند

تئاتر «بچه‌های مسجد» نسل جدیدی از هنرمندان متعهد را تربیت می‌کند
یکی از اهداف جریان تئاتر بچه‌های مسجد، مخاطب‌سازی و تربیت مخاطب است.
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر :  ۲۲۹۵۲

یکی از اهداف جریان تئاتر بچه‌های مسجد، مخاطب‌سازی و تربیت مخاطب است.

به گزارش صحنه، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان فارس درباره احیای جریان تئاتر بچه‌های مسجد و به دنبال آن احیای تفکر مسجدی گفت: وقتی جریانی شروع می‌شود برای آن فکر، ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی شده است که به یک خروجی برسد، تئاتر بچه‌های مسجد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این جریان تئاتری در نظر گرفته شده، تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متعهد است که در یک پروسه زمانی 5 ساله به عنوان هدف اول و یک پروسه زمانی 10 ساله به عنوان هدف دوم نیروهای متخصص و متعهد برای جریان تئاتر کشور تربیت کنیم که در آینده رشد و در سینما، تئاتر و تلویزیون کشور ایفای نقش کنند.

زارعی افزود: نیاز است که هنرمندانی برای جبهه فرهنگی انقلاب تربیت شوند و با کارهای خود در جامعه آگاهی ایجاد کنند چراکه آگاهی‌بخشی بحث اصلی و کار اصلی هنر به ویژه هنر نمایش است چراکه این هنر با اندیشه و احساس مردم ارتباط دارد.

وی آموزش را یکی از برنامه‌های اصلی تئاتر بچه‌های مسجد ذکر کرد و گفت: پرداختن به آموزش مرحله به مرحله متفاوت است و در کنار آن تولید و اجرای مداوم این گروه‌ها توسط جریان تئاتر بچه‌های مسجد دنبال می‌شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: یکی از اهداف دیگری که برای جریان بچه‌های مسجد در نظر گرفته شده مخاطب‌سازی و تربیت مخاطب است، مخاطبانی که شاید تاکنون با تئاتر مواجه نشدند می‌توانیم آنها را با تئاتر آشنا کنیم تا به تدریج علاقه‌مند شوند و برای دیدن تئاتر حرفه‌ای به تماشاخانه روند. هنر تئاتر یک ابزار فرهنگی قوی است که به دلیل مواجه رودرو با مخاطب، قدرت تاثیرگذاری بیشتری نسبت به دیگر آثار هنری دارد به همین دلیل باید محتوای خوب تولید و تعریف شود و تئاتر بچه‌های مسجد نیز در این راستا حرکت می‌کند.

وی با اشاره به چاپ 6 مجموعه نمایش‌نامه بچه‌های مسجد در سال گذشته گفت: بناست که در سال جدید از نویسندگان جوان و توانمند استفاده کنیم و وارد فاز دوم تولید و چاپ نمایش‌نامه‌ها شویم تا مشکل متن برای استان‌ها برطرف شود.

گفتنی است نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان فارس به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندانی از 6 شهرستان استان فارس از 21 تا 23 در شهرستان فیروزآباد برگزار می‌شود.

ارسال نظر