آرش ساربان:

تئاتر بچه‌های مسجد بازیگران مستعد را شناسایی می‌کند

تئاتر بچه‌های مسجد بازیگران مستعد را شناسایی می‌کند
جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد سبب می‌شود در هر گوشه‌ای از کشور که مسجدی است گمنام‌ترین افراد جامعه در عرصه تئاتر و استعدادها شناسایی بشود.
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر :  ۲۲۹۲۰

جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد سبب می‌شود در هر گوشه‌ای از کشور که مسجدی است گمنام‌ترین افراد جامعه در عرصه تئاتر و استعدادها شناسایی بشود.

به گزارش صحنه، آرش ساربان؛ داور نخستین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان فارس؛ درباره جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و احیای دوباره آن گفت: برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در سال‌های گذشته عامل خوبی برای جمع شدن هنر و هنرمندان تئاتر در فضای مذهبی بود.

ساربان با بیان اینکه سال‌ها این جریان متاسفانه متوقف شد ولی در حال حاضر بعد از چند سال دوباره احیا شده است، افزود: این موضوع سبب می‌شود که تئاتر بین مردم و با یک زبان ساده بیان شود و مردم به شکل ساده‌تری با هنر تئاتر ارتباط برقرار کنند.

داور نخستین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان فارس تصریح کرد: مسجد کانونی است که مردم در آن جمع می‌شوند و خیلی صادقانه با محیط ارتباط برقرار می‌کنند و بهتر این است که از این محیط استفاده شود و گزاره‌های آموزشی چه دینی و چه اجتماعی در آن عرضه شود که اکنون در قالب جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به خوبی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: امیدوارم که در مساجد شهرستان‌ها و استان‌ها با این جریان به خوبی همکاری شود و ارتباطی که هنر با فضای دینی دارد و تعریفی که در فضای هنر دینی است، اتفاق بیفتد و آموزش‌هایی از طریق هنر تئاتر به مردم منتقل بشود.

ساربان با اشاره به اهداف شکل‌گیری جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد تصریح کرد: یکی از دلایلی که جریان بچه‌های مسجد راه‌اندازی شده کشف استعدادها بود و وقتی این جریان به مساجد وارد شود به طور اتوماتیک‌وار بچه‌ها، نوجوانان و جوانان جذب می‌شوند. این نوجوان‌ها قطعا می‌توانند آینده‌ای برای وضعیت بازیگری و وضعیت تئاتر با ساختاری مذهبی و در چهارچوب فرهنگ اسلامی باشند.

داور نخستین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان فارس خاطرنشان کرد: جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد سبب می‌شود در هر گوشه‌ای از کشور که مسجدی است گمنام‌ترین افراد جامعه در عرصه تئاتر و استعدادها شناسایی بشود به گونه‌ای که بتوان گزینه‌های خیلی خاصی بین این افراد خارج کرد که کمک بزرگی به هنر بازیگری می‌شود.

ساربان درباره برگزاری جشنواره‌ها و تاثیرش بر این جریان گفت: حس رقابت عامل پیشرفت است و امیدوارم این حس رقابت تبدیل به حس رقابت حرفه‌ای نشود و به همین شکل رقابت عامیانه باقی بماند و برگزاری جشنواره در خارج از مرکز استان خود به نوعی عامل پیشرفت و رقابت است و عاملی برای تحریک مدیران شهرستان برای پیشرفت‌ها و اتفاقات بهتر در زمینه تئاتر است.

گفتنی است نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان فارس به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندانی از 6 شهرستان استان فارس از 21 تا 23 در شهرستان فیروزآباد برگزار می‌شود.

ارسال نظر