مجسمه های قدرت الله معماریان

مجسمه های قدرت الله معماریان
مجموعه ای از آثار مجسمه سازی قدرت الله معماریان
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر :  ۲۲۷۶۲

قدرت‌الله معماریان اصفهانی

متولد 1335 / مسجد سلیمان

وی تحصیلات خود را در مقطع لیسانس مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به اتمام رساند و طی سال‌ها خلق آثار هنری موفق به دریافت گواهینامه درجه دو هنری ـ معادل فوق‌لیسانس ـ در رشته مجسمه‌سازی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید.

تدریس در دانشکده‌های هنر دانشگاه‌های تهران، هنر، الزهرا، سوره و نیشابور؛ عضویت در گروه انجمن مجسمه‌سازان حوزه هنری، عضویت در انجمن‌ مجسمه‌سازان ایران؛ کارشناس و مشاور شورای علمی حجم‌سازی سازمان زیباسازی شهرداری تهران؛‌ داوری جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی هنری از جمله نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر؛ ساخت و اجرای ده‌ها پیکره، سردیس، تندیس، ماکت، نقش برجسته و یادمان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری قدرت‌الله معماریان است.

آثار وی در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی داخلی و خارجی، جشنواره‌ها و رقابت‌های هنری مختلفی شرکت داشته که منتج به کسب جوایز و الواح تقدیری متعددی شده‌‌اند؛ از جمله رتبه‌های نخست طرح پیکره «شهید باکری» و اولین دوسالانه مجسمه‌سازان ایران. از آثار قدرت‌الله معماریان می‌توان به ساخت و اجرای پیکره‌های «جلال ‌آل‌احمد» و «شهید باکری» در شهر تهران اشاره کرد. وی یکی از بنیان‌گذاران انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر