با معرفی برگزیدگان؛

دومین جشنواره‌ی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مازندران پایان یافت

دومین جشنواره‌ی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مازندران پایان یافت
از صدر اسلام تاکنون مسجد یک مبدا و پایگاه جریان سازی بوده و به قول مقام معظم رهبری مسجد پایگاه اصیل فرهنگی است، حال عرصه‌ی هنر نمایش در چنین مکانی با هدف جریان سازی، حائز اهمیت است.
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر :  ۲۲۳۳۱

دومین جشنواره‌ی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مازندران طی مراسمی با حضور کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ و تنی چند از هنرمندان تئاتر استان در عصر روز جمعه- 4 اسفندماه- با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش صحنه در ابتدای این مراسم سینا دلشادی؛ رییس حوزه هنری استان مازندران؛ طی سخنانی، اجرا و عرضه‌ی آثار هنری در مسجد را یک موهبت خواند و گفت: از صدر اسلام تاکنون مسجد یک مبدا و پایگاه جریان سازی بوده و به قول مقام معظم رهبری مسجد پایگاه اصیل فرهنگی است، حال عرصه‌ی هنر نمایش در چنین مکانی با هدف جریان سازی، حائز اهمیت است.

وی افزود: انقلاب ما برای ساخت و بنای نظام، دولت و کشوری اسلامی رخ داد تا در نهایت ما به یک تمدن اسلامی برسیم. حلقه‌ی این تحقق از انقلاب تا تمدن اسلامی "مسجد" است و یکی از مهمترین پویش‌ها و فعالیت‌ها هنر است که با محتوایی پاک و منزه و اصیل در مسجد ارائه می‌شود تا بتوان به آن مهم "‌تمدن اسلامی" دست یافت.

این کارگردان تئاتر در خطاب به هنرمندان جواب گفت: نکته دیگر این است که شمای هنرمند نمایشی با اجرای تئاتر مسجد مخاطب سازی می‌کنید، با خوراکی سالم و سودمند و مطهر. و شما با این قبیل تولیدات و آثار در تداوم این وظیفه مهم کوشا هستید و خواهید بود.

دلشادی در پایان اظهار داشت: انشاالله با کمک همگی، همه‌ی دست اندر کاران فرهنگی هنری این رخداد (تئاتر مردمی بچه‌های مسجد) به تداوم رسیده و به مسیر و جریانی همیشگی و مستمر تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، در این مراسم برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان مازندران با رای و قضاوت «محمود صابری»، «مهدی روحی» و «صمد رحیمی» به شرح زیر معرفی شدند:

تقدیر بخش جنبی جشنواره از کارگردانان:
نظام نجف پور «روبه»
میلاد مسعودی «کفش»

بازیگری زن:
تقدیر گروهی از بازیگران زن نمایش «تعزیه‌ای برای زنان»

بازیگری مرد:
تقدیر:
سید محمد موسوی «فریاد سبز»
علی ربیحاوی پور «آختن»
محمد طالبی «غربت قریب»
مجید بالویی( بازیگر نوجوان)«غربت قریب»
برگزیده:
محمد جواد رحمانی «زنگار»

نویسندگی: (با احترام به آثار مکتوب نویسندگان ملی جشنواره)
تقدیر: رویا افضلی «بازی سرنوشت»
برگزیده: مهیار هزار جریبی «تعزیه‌ای برای زنان»

کارگردانی:
تقدیر:
سحر محسنی «آختن»
سارا یزدانی «تعزیه ای برای زنان»
برگزیده:
محمد جواد رحمانی «زنگار»

معرفی چهار نمایش غربت قریب «محمد طالبی»، بازی سرنوشت «رویا افضلی»، تعزیه ای برای زنان «سارا یزدانی» و زنگار «محمد جواد رحمانی» به دبیرخانه سراسری سیزدهمین جشنواره‌ی تئاتر بچه‌های مسجد جهت بررسی و اجرای عموم در هفته هنر انقلاب و در صورت تایید و حضور در جشنواره کشوری.

خاطرنشان می‌شود که دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مازندران توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مازندران و شهرداری شهرهای ساری و نکا در روزهای 3 و 4 اسفند 96 در ساری برگزار شد.

 

ارسال نظر