به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری؛ مهسا فریدنیا هنرمند و مدرس گرافیک در حال حاضر مشغول پژوهش و تحریر مقالاتی است که در همایش های بین المللی پذیرش شده، همچنین نگارش یک عنوان کتاب، ساخت یک بازی کامپیوتری و تصویرسازی را در دست انجام دارد.
او در توضیحی بیشتر می افزاید: « مقالاتم درباره بررسی نقوش و دست بافته های ایل سنگسر و نگاهی به نقوش سوزن دوزی ایل سنگسر که در همایش هایی بین المللی پذیرفته شده و بررسی معنایی مجلس رستم و دیو سپید بر فراز دروازه ارگ سمنان با تکیه بر نظریات بارت که در همایش ورشوی لهستان پذیرش شده و همچنین بررسی معنایی نگاره گریز یوسف از زلیخا در قاب تصویری و روایی براساس نظریه گریماس که به صورت کنفرانس ملی ارائه شده، است.»
این هنرمند درباره نسبت واقعیت و تخیل در هنر تصویرسازی بیان داشت: «در حوزه هنرهای تجسمی به ویژه گرافیک، ایده پردازی و تخیل دو عنصری هستند که به موازات یکدیگر پیش می روند. به این معنا که ابتدا ایده پردازی صورت می گیرد، سپس این ایده پردازش شده و بعد با استفاده از تخیل مان شکل و شمایل نهایی خود را پیدا می کند.»
فریدنیا ادامه داد: «در حیطه تصویرسازی تخیل نقش بیشتری دارد. حتی در تصویرسازی داستان های واقعی تخیل نقش پررنگی دارد. ما واقعیت را با تخیل خودمان پرورش می دهیم. به این معنا که یک حادثه تاریخی نیز می تواند در تخیل ما تجلی پیدا کند و نتیجه آن نگاه تصویر ساز یا گرافیست به آن حادثه باشد که از دریچه ذهن و تخیل او عبور کرده است.»وی در ادامه افزود: «از ویژگی کارهای من استفاده از رنگ های مختلف است. کارهای من سرشار از رنگ است. می توانم بگویم یکی از عوامل تاثیرگذاری آثار ماندگاری در فکر است. یعنی هنرمند اثری را خلق کند که در ذهن مخاطب باقی بماند. به عنوان مثال در طراحی پوستر برای یک گرافیست بسیار مهم است که به گونه ای کار را طراحی کند که حتی با استفاده از تعداد کمِ رنگ در نگاه اول مخاطب را به خود جذب کند.»
این هنرمند در پایان تصریح کرد: «برای اینکه یک اثر زیبایی شناسی داشته باشد به تکنیک قوی نیاز دارد، همچنین باید از عناصر بصری به صورت صحیحی استفاده شود یعنی به لحاظ گویایی با کمترین اِلِمان ها مفهوم مورد نظر به مخاطب رسانده شود و ترکیب بندی اثر در عین سادگی بتواند صراحت بیان زیادی داشته باشد و مفاهیم را به درستی منتقل کند.»