افتتاح گالری «نقش و خط» به یاد استاد مرتضی ممیز

افتتاح گالری «نقش و خط» به یاد استاد مرتضی ممیز
جواد بختیاری، خوشنویس و دکترای تاریخ هنر، گالری خود را در تهران راه‌اندازی می‌کند.
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر :  ۲۲۱۸۹

گالری «نقش و خط» به مدیریت جواد بختیاری عصر جمعه ۲۷ بهمن در تهران افتتاح می‌شود.

جواد بختیاری، از هنرمندان خوشنویسی و به طور خاص خط نستعلیق و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارای دکترای تاریخ هنر از دانشگاه کالیفرنیا و یابنده و مبین نسبت طلایی در خط نستعلیق است.

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، وی درباره راه‌اندازی گالری اظهار داشت: با توجه به شدت نیاز به مرکزی برای گفت و گو‌های هنری در جامعه معاصر ایران، هدفم این است گالری «نقش و خط» به یک پاتوق هنری و محلی برای گفت و شنود هنرمندان بدل شود؛ اتفاقی که این روزها خلا آن به شدت احساس می‌شود.

این هنرمند افزود: من برای شخصیت و هنر آقای ممیز همیشه احترام خاص قائل بوده‌ام و با ایشان انس و الفتی هم داشتم، بنابراین تصمیم گرفتن اولین نمایشگاه گالری نقش و خط با نام و یاد استاد مرتضی ممیز برگزار شود. به همین جهت برای این نمایشگاه آثاری از هم‌دوره‌ها و هم‌کلاسی‌های ایشان، منتخب کردیم که جملگی افراد صاحب نام هنر ایران هستند.

بختیاری گفت: در این نمایشگاه گروهی آثاری از بهمن محصص، فرامرز پیلارام، علی اکبر صادقی، نصرالله افجه‌ای، ایران درودی، کیخسرو خروش، منوچهر معتبر، جلال شباهنگی، عباس کیارستمی، پرویز تناولی، آیدین آغداشلو، جمشید سماواتی، تاها بهبهانی، محمد ابراهیم جعفری، حسین محجوبی، غلامحسین نامی، طلیعه کامران، علی گلستانه،مهدی ویشکایی، منصوره حسینی، ژازه طباطبایی، ناصر اویسی، احمد اسفندیاری، محسن وزیری مقدم، مهدی سحابی، فریده لاشلایی و خود من به نمایش در می‌آید.

گالری نقش و خط در خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه روشنایی، شماره 12 واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

  

 

ارسال نظر