حسن فتاحیان: ترویج و ارائه هنر انقلاب یکی از اهداف حوزه هنری است.

حسن فتاحیان: ترویج و ارائه هنر انقلاب یکی از اهداف حوزه هنری است.
حسن فتاحیان با بیان اینکه مبارزه با بی عدالتی، اعتلای آرمان های شهدا و ترویج هنر انقلاب از جمله اهداف حوزه هنری و هنر انقلاب است گفت حمایت حوزه هنری از هنرمندان سراسر کشور با برگزاری نمایشگاه هایی از آثار هنرمندان استان های مختلف در تهران مشخص می شود.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر :  ۲۱۹۸۰

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری؛ حسن فتاحیان که در بخش عکس نمایشگاه هنرمندان استان کهگیلویه و بویر احمد شرکت کرده؛ موضوع آثار خود را آداب و رسوم و فرهنگ اقوام ایرانی بیان کرد و گفت: « ترویج و ارائه هنر انقلاب یکی از اهداف حوزه هنری است و شامل هنرهایی  می شود که بر محور مبارزه علیه بی عدالتی، اعتلای آرمان های شهدا و اهداف نظام خلق می شوند.»

این هنرمند پیرامون رشته تخصصی خود در عکاسی بیان داشت: «در عکاسی مستند اجتماعی؛ اخلاق حرفه ای باید رعایت شود و مستلزم این است که هنرمند مطابق با موازین گفته شده حرکت کند.»

او در زمینه ارسال آثارش به این نمایشگاه گفت: «حوزه هنری فراخوانی در این زمینه منتشر کرد و ما نیز آثارمان را با موضوعات گفته شده ارسال کردیم که از این میان پنج عکس من انتخاب شد.»

رئیس انجمن عکاسان دنای استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: «به نظر من پشت هر فریم عکس یک عکاس باید فکری نهفته باشد. در حقیقت جهان بینی عکاس در زمان ثبت عکس خود را نشان می دهد. در بحث مستند اجتماعی که رشته عکاسی من را تشکیل می دهد بحث مستند بودن برایم بسیار مهم است. اینکه بخواهم با دخل و تصرف هایی چیدمان هایی را به وجود آورم چندان مورد علاقه من نیست.»

وی در ادامه افزود: «سعی می کنم فرهنگ و آداب و رسومی که در حال فراموشی است را به تصویر بکشم. همچنین احیای مجموعه سنت هایی که در گذشته در میان عشایر و در سطح روستاها وجود داشته اما امروزه کمرنگ شده یکی دیگر از علاقمندی های من است.»

این هنرمند عکاس اظهار داشت: «شهر یاسوج قدمت زیادی ندارد و با وجود هنرمندان زیاد چندان مورد حمایت قرار نگرفته است. هرچند در بحث هایی مثل نقاشی، کاریکاتور و تئاتر توانسته خود را نشان دهد. چندین سال است که تلاش می کنم یک نمایشگاه انفرادی بزنم اما شرایطش در این استان ایجاد نشده است؛در حالی که رئیس انجمن عکاسان دنای این استان هم هستم. اما از سوی حوزه هنری در حد وسع این شهرستان حمایت شده ایم.»

این هنرمند که برپایی نمایشگاه هایی در شهرستان شیراز، نمایشگاهی در مجلس شورای انقلاب اسلامی و ... را در کارنامه خود دارد؛ بیان داشت: «با ورود دیجیتال به عکاسی کار تسهیل شد اما زمانی که دوربین ها آنالوگ بود بیشتر کار می شد و هر چند زحمت بیشتری داشت اما نگاه به این هنر هم عمیق تر بود. تکنولوژی خوب است اما استفاده صحیح از آن مهم تر است. به نظر من عکاسی آنالوگ و دستی اصالت بیشتری نسبت به دیجیتال دارد.»

گفتنی است در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری نمایشگاهی از آثار هنرمندان استان کهگیلویه و بویر احمد در زمینه نقاشی، کاریکاتور، خوشنویسی و عکس برپاست که تا پایان دی ماه ادامه دارد و بازدید برای علاقمندان آزاد است.

ارسال نظر