روایت خاطرات عملیات «شکست حصر نبل و الزهراء»

روایت خاطرات عملیات «شکست حصر نبل و الزهراء»
هم‌زمان با نزدیک شدن به سالروز آزادسازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهراء، نشست روایتگری فرماندهان و رزمندگان مدافع حرم استان قم با عنوان «میدان‌های زیتون» در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر :  ۲۱۹۵۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، هم‌زمان با نزدیک شدن به سالروز آزادسازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهراء، نشست روایتگری فرماندهان و رزمندگان مدافع حرم استان قم با عنوان «میدان‌های زیتون» در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. این محفل که با پخش تصاویر دیده نشده‌ای ازعملیات بزرگ عملیات شکست حصر نبل و الزهراء همراه شد، عصر پنجشنبه 28 دی ماه 1396 به همت کانون روایت مقاومت و حوزه هنری استان قم برگزار شد.

در نشست خاطره‌گویی عملیات شکست حصر نبل و الزهراء، رزمندگان و مجاهدین مدافع حرم؛ حسین تناور، احسان گیاه‌چیان، مهدی شهدادنژاد، حسین حاجی‌بیگی، مصطفی میرزابابایی، و سردار گنجعلی فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) و تعدادی از رزمندگان لشکر فاطمیون و زینبیون به روایتگری پرداختند.

شایان ذکر است که شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا که در استان حلب سوریه قرار دارد، از سال 2013 در محاصره تروریست‌های مسلح قرار گرفت و ساکنانش با کمبود غذا، دارو و مواد سوختی مواجه شدند. ساکنان این دو شهرک بعد از مقاومتی چهار ساله، سرانجام ثمره این مقاومت را دیدند و در بهمن ماه 1394 پس از درگیری های نفس‌گیر، شاهد شکست محاصره بودند. رزمندگان لشگر ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع)  در عملیات «نصر 2» به شکست حصر نبل و الزهرا انجامید، حضور داشتند و با تقدیم شش شهید سرافراز نقش مهمی در آزادسازی روستاهای «حردتین» و «رتیان» داشتند.

 

ارسال نظر