مینا سپهوند:

تئاتر خیابانی استان لرستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

تئاتر خیابانی استان لرستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد
موفقیت نمایش خیابانی «تولیدی لیلی و مجنون» در جشنواره‌ی تئاتر فجر برای دیگر هنرمندان استان لرستان به خصوص جوانان علاقه‌مند، انگیزه‌های زیادی ایجاد خواهد کرد.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر :  ۲۱۹۴۷

بی‌شک موفقیت نمایش خیابانی «تولیدی لیلی و مجنون» در جشنواره‌ی تئاتر فجر برای دیگر هنرمندان استان لرستان به خصوص جوانان علاقه‌مند، انگیزه‌های زیادی ایجاد خواهد کرد.

مینا سپهوند؛ مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان لرستان؛ با اشاره به موفقت نمایش خیابانی «تولیدی لیلی و مجنون» در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به خبرنگار صحنه گفت: هنر تئاتر در استان لرستان پیشینه‌ای طولانی دارد و هنرمندان جوان این خطه همواره در جشنواه‌های استانی و سراسری خوش درخشیده‌اند. گروه تئاتر "شهرآشوب" با سرپرستی پژمان شاهوردی نیز از گروه‌های قدیمی شهرستان بروجرد و استان لرستان است. پژمان شاهوردی به عنوان کارگردانی با تجربه، سال‌هاست در تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، فعالیت مستمر دارد و امسال نیز با نمایش خیابانی «تولیدی لیلی و مجنون» به نمایندگی از حوزه هنری استان لرستان در جشنواره تئاتر فجر حاضر شد.

وی یکی از دلایل موفقیت نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» را توجه به موضوعات روز جامعه دانست و افزود: پژمان شاهوردی با توجه به شعار امسال که در آن به اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی تاکید شده، ایده و متن نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» را برای اجرای خیابانی آماده کرد. این اثر بعد از حضور موفق در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد و خوشبختانه موفق به کسب چهار جایزه از این جشنواره شد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان خاطرنشان کرد: همواره تلاش ما بر این بوده که از تمام گروه‌های فعال استان نه فقط در خرم‌آباد بلکه در تمام شهرستان‌های استان حمایت کنیم. استان لرستان در هنر تئاتر به خصوص بخش خیابانی حرف زیادی برای گفتن دارد و بی‌شک موفقیت نمایش خیابانی «تولیدی لیلی و مجنون» در جشنواره تئاتر فجر برای دیگر هنرمندان استان به خصوص جوانان علاقه‌مند، ایجاد انگیزه خواهد کرد و امیدواریم که این موفقیت‌ها در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

سپهوند به دیگر فعالیت‌های دفتر تحت مسئولیت خود اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه پیش، دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در استان لرستان به شکل رسمی افتتاح شد. ما پیش از افتتاح رسمی این دفتر، هنرمندان علاقه‌مند به فعالیت در این بخش را شناسایی کرده بودیم و با مراکز و مساجدی هم که امکان همکاری با ما را داشتند، رایزنی داشتیم. در هفته پایانی بهمن‌ماه 10 نمایش را برای اجرا در مساجد در نظر گرفته‌ایم که به نوعی معرفی فعالیت‌های دفتر تئاتر بچه‌های مسجد به عموم مردم نیز قلمداد می‌شود. این 10 نمایش سال آینده نیز در هفته هنر انقلاب اجرای مجدد خواهد داشت. همچنین نمایش «چریکه تبار» از تولیدات حوزه هنری لرستان که در طرح حمایتی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پذیرفته شده، از 20 تا 30 بهمن ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری در تهران به صحنه خواهد رفت.

گفتنی است نمایش خیابانی «تولیدی لیلی و مجنون» به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاهوردی- از تولیدات حوزه هنری استان لرستان- برنده‌ی تندیس جشنواره در رشته‌های کارگردانی، فضا سازی و بهترین اجرا و نیز موفق به کسب لوح تقدیر برای گروه بازیگران از سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

 

ارسال نظر