با حمایت مستقیم مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛

نمایش "نامه‌هایی که باد می‌خواند" در ایلام به صحنه رفت

نمایش
اگر اعتبار بیشتری به تئاتر استان ایلام تزریق شود، شاهد توسعه‌ی به مراتب بیشتر تئاتر، نسبت به انتظارات خواهیم بود.
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر :  ۲۱۸۴۷

اگر اعتبار بیشتری به تئاتر استان ایلام تزریق شود، شاهد توسعه‌ی به مراتب بیشتر تئاتر، نسبت به انتظارات خواهیم بود.

حشمت الله آقایی؛ مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان ایلام؛ به خبرنگار صحنه گفت: اجرای نمایش "نامه‌هایی که باد می‌خواند" به نویسندگی و کارگردانی محمد اسماعیلی‌بیگی با موضوع دفاع مقدس از روز 2 بهمن‌ماه آغاز شده و قرار است از فردا- 4 بهمن‌ماه- در دو نوبت اجرا به صحنه برود که نوبت صبح آن ویژه‌ی دانش‌آموزان خواهد بود.

وی توضیح داد: پس از اولین اجرای این نمایش و تماشای آن توسط مسئولان آموزش و پرورش، تصمیم بر آن شد تا این اثر هر روز در دو نوبت اجرا شود و نوبت صبح آن به دانش‌آموزان مقطع دبیرستان اختصاص یابد. این نمایش که با حمایت مستقیم مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان تولید شده توانسته مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

این مدیر فرهنگی اظهار داشت: سیاست مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در حمایت مستقیم از تولیدات آثار مراکز استانی برکات زیادی داشته است. مقدمات تولید نمایش "باد می‌خواند" نیز در همین طرح، فراهم شده و این اثر در رقابت بین پنج اثر، انتخاب شد و بعد از سه ماه تمرین به مرحله‌ی اجرا رسید که خوشبختانه در روز اول اجرای خود توانست نظر مدیران آموزش و پرورش استان را جلب کند.

وی با اشاره به مشکلات سخت‌افزاری تئاتر حوزه هنری استان ایلام خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان سالن مناسبی برای اجرای نمایش‌هایی همچون "باد می‌خواند" ندارد. سابقاً برای اجرای چنین نمایش‌هایی، از سالن اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده می‌کردیم که اکنون از این سالن به عنوان سینما و سالن پخش فیلم استفاده می‌شود. ضمن این‌که هزینه‌ی اجاره‌ی آن برای گروه‌های نمایشی بسیار سنگین است. لذا با رایزنی‌هایی که انجام گرفت توانستیم مشارکت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان را جلب کنیم و نمایش تولیدی‌مان را در مجتمع فرهنگی امورتربیتی استان به صحنه ببریم.

آقایی به هنردوست بودن مردم ایلام اشاره کرد و گفت: مردم ایلام همواره از نمایش‌‌های خوب استقبال کرده‌اند اما عمده‌ی علاقه‌شان معطوف به آثار مذهبی است. از سوی دیگر هنرمندان تئاتر استان نیز هنرمندان کم‌توقع و پرتلاشی هستند که با امکانات کم نیز بیشترین خلاقیت را صرف آثارشان می‌کنند. خوشبختانه با حضور کوروش زارعی در مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، و توجه به تئاتر مراکز استانی، هنرمندان بیشتری به سوی حوزه هنری استان ایلام آمده‌اند. معتقدم اگر اعتبار بیشتری به تئاتر استان تزریق شود، شاهد توسعه‌ی به مراتب بیشتر تئاتر، نسبت به انتظارات خواهیم بود. هنرمندان تئاتر استان با تنگناهای متفاوتی دست به گریبان هستند که امیدواریم به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت، موانع برطرف شود.

گفتنی است نمایش نمایش "باد می‌خواند" به نویسندگی و کارگردانی محمد اسماعیلی‌بیگی و با حمایت مستقیم مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تا 9 بهمن‌ماه در دو نوبت دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی امورتربیتی استان ایلام به صحنه می‌رود.

ارسال نظر