مینا صدری؛ هنرمند نگارگر و مدرس دانشگاه معتقد است هر چند اصول ظاهری و دانش هنری باید در اثر وجود داشته باشد اما مهم ترین ویژگی یک اثر هنری رجوع به مبادی و مبانی آن هنر است که به بنیان فکری هنرمند باز می گردد.
به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری؛ صدری با بیان اینکه هنر از ابتدای آفرینش انسان با او همراه بوده؛ اظهار داشت: « اگر هنر را به معنای آنچه قدمای ما به عنوان فضیلت و کمال مدنظرشان بوده تعریف کنیم؛ هنروری از ابتدا با انسان بوده. در طی زمان های مختلف هنر تعاریف مختلفی به خود گرفته و در دوره ای که در آن هستیم این تعریف شاید آرمانی به نظر بیاید.»
او در ادامه افزود: «در حقیقت ممکن است هنر را به وجوه ظاهری آن تخفیف داده و معانی باطنی را از آن گرفته باشیم. اما حتی در این زمان هم انسان نمی تواند خود را فارغ از هنر بداند چه به لحاظ ظاهری و چه به معنای باطنی که اگر صورت ظاهری آن سیری به باطن هنر داشته باشد معانی عمیق در آثار ظهور پیدا می کند مثل آنچه در هنرهای دوره های اسلامی ما در جلوه های مختلفش ظهور پیدا کرد از معماری گرفته تا سفال و فرشینه، نگارگری، کتاب آرایی ها و ... .»
این هنرمند با اشاره به اینکه باید دید یک اثر هنری از چه مبانی فکری سرچشمه گرفته است؛ عنوان داشت: «اگر یک اثر هنری حاصل یک مبانی عمیق معرفتی و فکری باشد قطعا تاثیرگذار است. به نظر من انسان در هر دوره ای باید بر مبنای ظهور حق و حقیقتی زندگی اش را استوار کند. مهمترین ویژگی یک اثر هنری وجه اعتقادی و رجوع به مبادی و مبانی آن هنر است. هر چند اصول ظاهری و دانش هنری باید در اثر وجود داشته باشد و دارای عنصرهای زمان خود باشد؛ اما پیام باطنی آن هم مهم است که بر مبنای اساس و بنیان فکری هنرمند جاری شده و جلوه می یابد.»
صدری پیرامون استفاده از تکنولوژی های ارتباطی بیان داشت: «این فرصت های فضای مجازی هم ایجاد فرصت می کند و هم تهدید. وقتی خالق اثر دارای یک بنیان عمیق فکری باشد و بداند چه چیزی را می خواهد ارائه دهد تکنولوژی را در اختیار هدف غایی خود قرار می دهد و بنابراین فرصت های مثبت بیشتری برای خود می آفریند. به هر حال نمی توان از این امکان غافل شد و آموزش سواد رسانه ای هم در این زمینه تاثیرگذار است. در حقیقت مانند آب و آتش است که اگر آن را دست کسی دهیم که آموزشی ندیده تبدیل به یک تهدید فراگیر خواهد شد.»
گفتنی است مینا صدری دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه تهران و دکتری پژوهش هنر از دانشگاه شاهد و صاحب مقالات و کتاب های تالیفی چون "نگاره های عرفانی" و "آسیب شناسی آموزش هنرهای سنتی در دوران معاصر" است. او همچنین فعالیت های اجرایی بسیاری از جمله شورای ارزشیابی هنرهای سنتی میراث فرهنگی، عضو شورای تدوین سر فصل های مقطع کارشناسی ارشد مجسمه سازی، مدیریت گروه نقاشی و مجسمه سازی و ... بوده است.