مجموعه ای از آثار حجمی هنری مور

مجموعه ای از آثار حجمی هنری مور
آثار حجمی هنری اسپنسر مور هنرمند و تندیسگر انگلیسی
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر :  ۲۱۰۹۴

هنری اسپنسر مور (30 ژوئیه 1898 - 31 اوت 1986) یک هنرمند انگلیسی بود. او بیشتر به عنوان مجسمه های برنزی شگفت انگیز نیمه انتزاعی شناخته شده است که در سراسر جهان به عنوان آثار هنری عمومی واقع شده است. همانند مجسمه سازی، مور طرح های زیادی را تولید کرد، از جمله مجموعه هایی که لندن را نشان می دهد که در زمان جنگ جهانی دوم از پناهگاه حمله می کند، همراه با سایر کارهای گرافیکی روی کاغذ.

اشکال او معمولا انتزاعی از شکل انسان است، که معمولا تصویری از مادر و کودک و یا چهره های متمادی را نشان می دهد. آثار مور اغلب از جنس زن، به جز یک فاز در دهه 1950، زمانی که او گروه های خانوادگی را مجسم می کرد، نشان می دهد. اشکال او معمولا سوراخ شده و یا حاوی فضاهای خالی است. بسیاری از مترجمین، شکل ناهموار چهره های شلوغ خود را به منظره و تپه های محل تولد او، یورکشایر، تقسیم می کنند.

مور در کالدفورد، پسر معدنچی ذغال سنگ متولد شد. او از طریق سنگ مرمر حک شده و مجسمه برنز نقره انتزاعی در مقیاس بزرگ شناخته شد و در معرفی نوع خاصی از مدرنیسم به انگلیس کمک کرد. توانایی او در زندگی بعد از انجام کمیسیون های بزرگ در مقیاس بزرگ، او را به شدت ثروتمند ساخت.
با وجود این، او با صرفه جویی زندگی می کرد؛ بیشتر او پولی را که به دست آورده بود، برای تأمین بنیاد هنری مور، که همچنان به حمایت از آموزش و ارتقاء هنر ادامه می داد، ادامه یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر