نیما بیگلریان:

مدیران حوزه هنری در پشتیبانی از تئاتر کودک، اهتمام بیشتری داشته باشند

مدیران حوزه هنری در پشتیبانی از تئاتر کودک، اهتمام بیشتری داشته باشند
حضور 6 نمایش از تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بسیار با اهمیت و مبارک است. امیدوارم مدیران حوزه هنری اهمیت این موفقیت را به نیکویی درک کنند.
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر :  ۲۰۸۸۹

موفقیت هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان مراکز استانی، از طرف مدیران حوزه هنری، ‌بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نیما بیگلریان؛ کارشناس ارشد تئاتر حوزه هنری کودک و نوجوان؛ به خبرنگار صحنه گفت: حضور 6 نمایش از تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بسیار با اهمیت و مبارک است. امیدوارم مدیران حوزه هنری اهمیت این موفقیت را به نیکویی درک کنند و برای پشتیبانی از جریان تئاتر کودک و نوجوان در استان‌ها، اهتمام بیشتری لحاظ کنند. جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، یکی از با اعتبارترین جشنواره‌های تئاتر کودک در دنیا است که افتخار میزبانی آن به شهر همدان محول شده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر همچنین با اشاره به تغییرات بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نسبت به دوره‌های پیشین، اظهار داشت: این‌که در دروه‌ی بیست و چهارم از این رویداد، گروه‌های تئاتر ایرانی با گروه‌های خارجی در بخش بین‌الملل به رقابت می‌پردازند، اتفاق خجسته‌ای است و این اقدام را باید به فال نیک گرفت اما این‌که داوری نمایش‌های "کودک" و "نوجوان" تحت عنوان "مسابقه‌ی تئاتر ایران" چگونه انجام خواهد شد، جای سوال دارد.

وی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که قواعد نویسندگی، کارگردانی و حتی بازیگری در تئاتر "کودک" بسیار متفاوت از تئاتر "نوجوان" است پس چگونه می‌توان این دو گونه‌‌ی نمایش را با یک معیار به قضاوت نشست؟ این نکته‌ای است که می‌بایست در پایان جشنواره مورد ارزیابی قرار گیرد.

این کارشناس ارشد تئاتر تصریح کرد:‌ جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، جشنواره‌ی بسیار با اهمیتی است که در مسیر تعالی تئاتر کودک در کشور و نیز در معرفی تئاتر ایران به دنیا، قدم‌های بسیار بلند و موثری برداشته است. از این رو ایجاد هر تغییر در این رویداد باید با حساسیت انجام شود. آرزوی هر دلسوز و دلسوخته‌ی هنر تئاتر، اعتلاء و موفقیت هر رویداد نمایشی در کشور است و از این رو ما نیز آرزومندیم جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان در بیست و چهارمین دوره‌، موفق‌تر از پیش، برگزاری شود. اما لازم است پس از جشنواره، نقاط ضعف و قوت بررسی شده و نتایج آن نیز در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

نیما بیگلریان در پایان گفت: امیدواریم هنرمندان حوزه هنری با آثار خود در بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به خوبی بدرخشند و مسئولان حوزه هنری نیز با مهر و حسن نظر بیشتری از این گروه‌ها پشتیبانی نمایند که نتایج این حمایت‌ها علاوه بر پوشش اهداف حوزه هنری، متوجه‌ی بدنه‌ی تئاتر کشور نیز خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 تا 15 آذرماه در شهر همدان برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر