«نقش باران» ورک‌شاپی سرشار از نیت پاک درونی هنرمندان

«نقش باران» ورک‌شاپی سرشار از نیت پاک درونی هنرمندان
حسین عصمتی از هنرمنان نگارگر حوزه هنری با حضور در ورک شاپ خلق و فروش آثار هنری با عنوان «نقش باران» گفت: ورک شاپ‌ها با اهداف گوناگونی برگزار می‌شود.
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر :  ۲۰۸۷۶

با حضور هنرمندان هنرهای تجسمی، ورک‌شاپ خلق و فروش آثار هنری، به منظور همراهی و کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور در کارگاه اصلی حوزه هنری برگزار شد.
حسین عصمتی از هنرمنان نگارگر حوزه هنری با حضور در ورک شاپ خلق و فروش آثار هنری با عنوان «نقش باران» گفت: ورک شاپ‌ها با اهداف گوناگونی برگزار می‌شود. برخی از آنها آموزشی است و با هدف افزایش مهارت و یا ایده‌های هنرمندان برگزار می‌شود. برخی دیگر از ورک‌شاپ‌ها نیز از جنبه‌های آموزشی به دور بوده و اهداف بالاتری دارد. از جمله عرضه آثار هنری با مقاصد خاص که می‌تواند اهداف والایی را در بر داشته باشد. در این ورک‌شاپ هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی برای خلق و تولید آثار هنری گرد هم آمده‌اند. تولید آثاری که با فروش آن به علاقه‌مندان خرید آثار هنری منجر به جمع‌آوری کمک‌های مادی جهت همیاری مردم زلزله‌زده کرمانشاه می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: برگزاری چنین ورک‌شاپ‌هایی که جنبه خیریه برای مردم کشور در هر شرایط نیازمندی داشته باشد با مزایایی دیگری نیز همراه است. یکی از این مزیت‌های برگزاری ورک‌شاپ با حضور جمعی هنرمندان تجسمی از سراسر کشور علاوه بر جنبه‌های معنوی آن به ایجاد ارتباطات بیشتر هنرمندان با هم کمک‌ می‌کند. به این ترتیب هنرمندان می‌توانند از تجربیات یکدیگر بهره ببرند و به رشد کاری خود نیز کمک کنند. اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد و مورد توجه است اتحاد هنرمندان تجسمی برای کمک‌رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه است. چرا که با هنر خود می‌توانند به‌صورت جمعی آثاری فاخر را خلق و با فروش و تولید بودجه مالی به هوطنان خود کمک کنند. این حرکت جمعی موجب همدلی و یکرنگی برای فعالیت‌های انسانی می‌شود.

عصمتی با اشاره به توانایی جریانسازی عمومی این فعالیت‌های فرهنگی هنری گفت: ورک‌شاپ‌های خیریه اگر مدیریت مناسبی داشته باشند و با اهداف و برنامه‌ریزی مناسب پیش‌روی کنند می‌توانند با موفقیت به کار خود پایان دهند. این اعمال جمعی از سوی هنرمندان جریانی را در میان افکار جامعه به راه می‌اندازد که موجب همبستگی و وحدت بیشتری بین دل‌های مردمی می‌شود. ورک‌شاپ امروز با بازخوردهایی که دارد نشان از موفقیت و تاثیرگذاری خود دارد. چرا که هنرمندان چیره‌دست زیادی از سراسر کشور خود را برای حضور در این ورک‌شاپ به تهران رسانده‌اند و به خلق آثاری فاخر برای فروش به نفع زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخته‌اند.

برگزاری چنین رویداد فرهنگی هنری که منجر به اقدامات اقتصادی به نفع مردم نیازمند در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه می‌شود می‌تواند الگویی مناسب برای آینده فضای هنری کشور فراهم سازد. هنرمندان می‌توانند برای ادامه فعالیت‌های هنری خود در آینده دست به چنین اقداماتی برای حمایت‌های مالی به بهانه‌های مختلف بزنند.
این استاد نقاش و نگارگر در ادامه گفت: این‌که هنرمندان دل‌های خود را به دست گرفته و پا در میان این رویداد‌ فرهنگی هنری گذاشته‌اند، نشانه صداقت درونی هنرمندان است. چرا که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی تنها برای حمایت‌های مادی به زلزله‌زدگان کرمانشاه خود را به این جمع رسانده‌اند. بی شک خلوص و نیت پاک درونی هنرمندان روی فعالیت این ورک‌شاپ تاثیر مثبت می‌گذارد و به سبب آن اهداف والا و ارزشمند این اقدام از سوی هنرمندان به بار می‌نشیند.

وی در مورد اثر هنری خود در این نمایشگاه گفت: با توجه به علاقه‌ شخصی خودم به هنر نگارگری یکی از آثار نگارگری خود با طرح سیمرغ را برای فروش و حمایت از مردم زلزله‌زده کرمانشاه تقدیم مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کردم. با توجه به اینکه الان بیش از هر چیزی تبدیل آثار به پول نقد برای حمایت لازم بود یکی از آثار تزیینی خود که با هر سلیقه‌ای مطابقت دارد به نمایشگاه این رویداد ارائه دادم. انشالله که به فروش برسد و به هر نحوی تسهیلات لازم برای یاری‌رسانی به مردم هموطن کرمانشاهی را فراهم کند.
عصمتی در پایان با اشاره به آزاد بودن موضوع ورک‌شاپ و نمایشگاه«نقش باران» گفت: آثار تولیدی این ورک‌شاپ و یا ارائه شده در این نمایشگاه الزاما مناسبتی با وقوع زلزله در کرمانشاه ندارد و با موضوع آزاد کار خود را آغاز کرده است. کما اینکه برخی از هنرمندان علاوه بر خلق اثری در این ورک شاپ آثار فاخری از میان آثار قدیمی خود به نمایشگاه تحویل داده‌اند تا بتوانند سهم بیشتری در یاری رسانی به هموطنان خود داشته باشند. موضوع آزاد با اهداف نمایشگاه و ورک‌شاپ هماهنگی بیشتری نیز دارد.

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر