حسین غلامی :

هنر به اخلاق و معنویت متعهد است

هنر به اخلاق و معنویت متعهد است
حسین غلامی با تاکید برآنکه هنر علاوه بر کار تخصصی و تکنیکی باید بتواند با مردم جامعه خود ارتباطی از جهت مسائل عاطفی و معنوی برقرار کند، گفت: هنرمند به اخلاق و معنویت متعهد است.
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر :  ۲۰۸۲۹

حسین غلامی با تاکید برآنکه هنر علاوه بر کار تخصصی و تکنیکی باید بتواند با مردم جامعه خود ارتباطی از جهت مسائل عاطفی و معنوی برقرار کند، گفت: هنرمند به اخلاق و معنویت متعهد است.
به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، پس از وقوع زلزله در کرمانشاه و مصائب و مشکلاتی که برای مردم مناطق زلزله زده به وجود آمد، تعداد زیادی از هنرمندان برآن شدند تا به نحوی ادای دینی به بازماندگان این حادثه داشته باشند. با توجه به اعلام آمادگی این عزیزان و دغدغه ای که در مجموعه مدیران حوزه هنری و بنیاد روایت فتح در این رابطه وجود داشت، تصمیم برآن شد تا شرایط برای فروش آثار هنری به نفع کمک به بازماندگان زلزله کرمانشاه فراهم شود و همینطور ورک شاپ خلق اثر با حضور برخی از هنرمندان شاخص هنر انقلاب در حوزه هنری برگزار می‌شود.
به گفته مسئولان برگزاری این ورک شاپ، ممکن است برخی هنرمندان از آثار قبلی‌شان استفاده کنند و با بازسازی آن‌ها اثر جدید خلق کنند و یا ممکن است تولیدات جدیدی داشته باشند. همچنین بخشی از این کارگاه یک‌روزه هم به حضور آثار آرشیوی حوزه هنری و هنرمندان اختصاص خواهد داشت.

حسین غلامی نیز از جمله هنرمندانی است که چند اثر از آثار خوشنویسی خود را برای فروش در این ورک شاپ ارائه داده‌است. او دراین خصوص به خبرنگار سایت مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: دو تابلو برای فروش به نفع کمک به بازماندگان زلزله کرمانشاه ارائه داده‌ام. یکی از این تابلوها در بر گیرنده سوره‌های قرآن است و به سوره نصر اختصاص یافته ‌است. این اثر در قالب قطعه نویسی ارائه خواهد شد که با تذهیب همراه است. این اثر در ابعاد 60 در 40 است. تابلوی دیگر در بر دارنده اشعار سعدی است که مضمون آن درخصوص عشق است. این اثر نیز سطر نویسی است و از آنجایی که زمان برای ارائه این اثر کوتاه بود، فرصت نشد تا تذهیب روی آن انجام شود.
او با اشاره به فروش آثار هنری به نفع کمک به بازماندگان زلزله کرمانشاه گفت: این کار بسیار خوب و نیکوست. این روزها کمک به هموطنان زلزله زده تبدیل به حرکت ملی شده‌است و نگاه‌ها و سلیقه های سیاسی کنار گذاشته شده و همه در حکم یک ملت واحد در حرکتند. هنرمندان نیز در این راه سهیم خواهند بود. تا بتوانند خدمتی به هموطنان خود داشته باشند.
این هنرمند خاطرنشان کرد: این وظیفه ماهست تا به هموطنانمان که دچار آسیب شده‌اند کمک کنیم. این امر نه تنها به خود ما که در این مشارکت سهیم هستیم انرژی می‌دهد بلکه به آنها نیز امید می‌دهد که به زندگی به نوعی دیگر بنگرند و بدانند مردم همیشه در کنار هم هستند.
غلامی با تاکید برآنکه هنر نیز مانند سایر بخش‌ها به این وادی وارد شده و در کنار سایر گروه ها این وظیفه را بر خود می داند که باید در کنار مردم باشد اذعان داشت: هنر علاوه بر کار تخصصی و تکنیکی باید بتواند با مردم جامعه خود ارتباطی از جهت مسائل عاطفی و معنوی برقرار کند. حتا می توان گفت، هنرمند به یکی از موضوعاتی که متعهد است همین مهم است و باید در کنار مردم خود قرار گیرد و به مسائل اخلاقی و معنوی متعهد باشد. خوشنویسی در میان سایر هنرها به لحاظ آنکه یک هنر قدسی است، بیش از سایرین به اخلاق و معنویت متعهد است. سعی ما بر آن است تا با زبان هنر با مردم ارتباط هنری و معنوی برقرار کنیم.
بنا بر این گزارش، ورک شاپ خلق و فروش آثار هنری با حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و طراز اول هنر انقلاب، به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه تجسمی بنیاد روایت فتح، به منظور کمک به زلزله زدگان شهرها و روستاهای کرمانشاه در محل کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار خواهد شد. عواید فروش آثار خلق شده دراین ورک شاپ که روز سه شنبه 30 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر در کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری برپا خواهد شد، به صورت کامل برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر