کاظم چلیپا:

هنر عاشورایی نیازمند خلاقیت است

هنر عاشورایی نیازمند خلاقیت است
کاظم چلیپا معتقد است: هنر عاشورایی نیاز دارد تا المان ها و عناصر خلاق به آن ورود یابند. یکی از رشته هنرهایی که تاکنون تداوم داشته هنر مذهبی بوده و این امر می تواند ادامه یابد.
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر :  ۲۰۷۳۹

کاظم چلیپا معتقد است: هنر عاشورایی نیاز دارد تا المان ها و عناصر خلاق به آن ورود یابند. یکی از رشته هنرهایی که تاکنون تداوم داشته هنر مذهبی بوده و این امر می تواند ادامه یابد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی با معرفی برگزیدگان خود، بخشی از آثار را از 22 تا 30 آبان ماه در معرض دید عموم گذاشته است.

کاظم چلیپا، هنرمند پیشکسوت هنر انقلاب در بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی به خبرنگار سایت مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: نکته‌ای که باید در برگزاری سوگواره هنر عاشورایی مد نظر قرار گیرد این است که باید یک سری کار آموزشی انجام شود. در عین حال باید هنرمندانی که در سالهای گذشته و امسال موفق به دریافت مقام شده‌اند را حفظ کرد و آموزش داد تا برای سالهای آنها آماده تر شوند؛ نیاز است تا این هنرمندان آموزش ببینند و از آنها هنرمندانی حرفه ای در حوزه هنر عاشورای پرورش داده شود. اگر بخواهیم آنچه امسال بدست آمده است را به حال خود رها کنیم، فایده ای نخواهد داشت.
او با اعتقاد به آنکه کارهایی که در سوگواره هنر عاشورایی به نمایش درآمده است تا حدودی غیر حرفه ای هستند گفت: منظورم از غیر حرفه ای این است که هنرجویان و هنرمندان جوان در این سوگواره حضور داشتند. در این میان شاهد ارائه آثار خوب و در خور نیز هستیم.
چلیپا خاطرنشان کرد: نگاه به هنرهای عاشورایی نباید در ماه محرم و تقدیر از صاحب این ماه خلاصه شود. باید جوانان را تشویق کنیم تا در حوزه هنرهای عاشورایی فعالیت کنند. در عین حال باید آنها را حمایت کنیم و رهایشان نکنیم. باید مسیری بوجود آوریم که علاقه مندان به هنر عاشورایی را حفظ کنیم و استعداد آنها را شکوفا کنیم.


چلیپا معتقد است: در کلاس‌های آموزشی، این آموزش داده می شود که چگونه هنرمندان خلاقانه تر عمل کنند. در این میان هنر عاشورایی نیاز دارد تا المان ها و عناصر خلاق به آن ورود یابند. یکی از رشته هنرهایی که تاکنون تداوم داشته هنر مذهبی بوده و این امر می تواند ادامه یابد.

این هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی با خوب ارزیابی کردن حرکتی که برای برگزاری سوگواره هنر عاشورایی آغاز شده است گفت: یک دهه از برگزاری سوگواره هنر عاشورایی می گذرد. این حرکت بسیار خوب است. اما آنچه اهمیت دارد این است که باید شاهد ثمره این سوگواره باشیم. برگزیدگان دوره های نخست این سوگواره می توانند در کانون هنر عاشورایی را اساتید امر ارتباط داشته باشند تا از آنها نیز اساتیدی در حوزه هنر عاشورایی ساخته شود. باید هنرمندان گردهم جمع شوند و کلاس‌های آموزشی برگزار کنند تا شاهد پرورش هنرمندان حرفه ای در آینده باشیم.

بنابراین گزارش، مراسم معرفی برگزیدگان یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی و افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده سوگواره در حالی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد که حاضران در سالن، همزمان با این مراسم شاهد برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از فعالیت های هنری و ارزش مند کاظم چلیپا بودند. در عین حال برگزیدگان نمایشگاه نسل کشی مذهبی در میانمار معرفی شدند و جوایز نقدی و لوح تقدیر به ایشان اهداء شد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر