فاضل نظری:

هر قطره از عاشورا، هنر را به وجد می‌آورد

هر قطره از عاشورا، هنر را به وجد می‌آورد
یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی درحالی شامگاه گذشته برگزیدگان خود را شناخت که فاضل نظری؛ معاون هنری حوزه هنری تاکید کرد: رشادت‌ها در عاشورا نهفته و اگر قطره‌ایی از این عظمت در یک دریا از رشته‌های هنری بیفتد، آن دریا را به شور و وجد می‌آورد.
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر :  ۲۰۷۲۳

یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی درحالی شامگاه گذشته برگزیدگان خود را شناخت که فاضل نظری؛ معاون هنری حوزه هنری تاکید کرد: رشادت‌ها در عاشورا نهفته و اگر قطره‌ایی از این عظمت در یک دریا از رشته‌های هنری بیفتد، آن دریا را به شور و وجد می‌آورد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی شامگاه دوشنبه 22 آبان ماه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان حوزه هنری برگزیدگان خود را شناخت. این مراسم با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، کاظم چلیپا هنرمند پیشکسوت نقاشی، مسعود نجابتی مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران، احمدرضا دالوند هنرمند و پژوهشگر، حسن روح الأمین هنرمند نقاش، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، احمد آقا قلی زاده هنرمند پیشکسوت گرافیست و جمعی از هنرمندان عرصه تجسمی برگزار شد.
فاضل نظری؛ معاون هنری حوزه هنری یکی از سخنرانان این مراسم بود که برگزاری یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی را گسترده‌تر از سال‌های گذشته دانست و گفت: امسال با همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها موفق شدیم تا یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی را گسترده‌تر برگزار کنیم و آثار این نمایشگاه در 7 مکان مختلف به نمایش درآمده است.

او با تاکید برآنکه سوگواره هنر عاشورایی جان اصلی همه هنرهاست تصریح کرد: عاشورا، جمعی از همه معانی است. همه ارزش‌های انسانی و همه آنچه هنر به دنبال آن بود در عاشورا متجلی شد. عاشورا به گونه‌ای رقم خود که گویی تاریخ فشرده شده است و همه خوبی‌ها در عاشورا تجلی یافته و در آینه تاریخ تکثیر شده است. بدیهی است که برای تجلی این زیبایی ها، یک طرف دیگر همه ظلم و ستم بوده‌اند، اما آن روز حقیقت انسان و آن چیزی که خداوند آفرید و به آن افتخار کرد نمایان شد. رشادت‌ها در عاشورا نهفته و اگر قطره‌ایی از این عظمت در یک دریا از رشته‌های هنری بیفتد، آن دریا را به شور و وجد می‌آورد.
نظری خاطرنشان کرد: سوگواره هنر عاشورایی دو شیدایی را پی رو می‌گذارد. یکی شیدایی عظیم و اتفاق بزرگ عاشورا و دیگر عاطفه و علاقه‌‌ای که هنرمندان نسبت به این اتفاق دارند.
با پایان سخنان معاون هنری حوزه هنری، یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی برگزیدگان خود را شناخت.
بنابر رای داوران، رضا دالوند از تهران، مسلم علم زاده از تهران و زهرا کیانی از قم به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش تصویرسازی معرفی شدند.
در بخش پوستر نیز، علیرضاپوراکبری از تهران، ،حمیدپورشریف از قم و محمدصابرشیخ رضایی از تهران به عنوان نفرات اول، دوم و سوم معرفی شدند.
هیئت داوران در بخش های نقاشی و پرچم هیچ‌یک از آثار را حائز کسب رتبه ندانستند.
بنابر رای داوران بخش پرچم، از الهام زارعی از کرمانشاه، امین وطنی شهمیرزادی از مازندران و فاطمه السادات موسوی از قم تقدیر شد.
بهار رحیم زاده از اصفهان، مهدی پرستارشهری از همدان و یاوربالسینی از تهران نیز در بخش نقاشی حائز رتبه شدند و جوایز خود را دریافت کردند.
هیئت داوران در این بخش از سه نوجوان و یک هنرمند ارمنی نیز تقدیر کرد؛ بدین ترتیب لوح تقدیر و جایزه غیرنقدی به طاها قاسمی از مازندران (14 سال)، آدلینا درآنتونیان از تهران (هنرمند ارامنه)، لاوین حسن زاده اسکویی از خوزستان (12 سال) و مهدی نصیری خوزانی از اصفهان (12 سال) اهدا شد.
بنابر رای هیات داوران بخش تصویرسازی؛ از سیدمیثم موسوی از تهران، مریم حسن نژاد از تهران و هما رستمی از تهران تقدیر به عمل آمد.
در بخش پوستر نیز از مصطفی بهمن آبادی از خراسان رضوی، پدرام فرخ نیا ازچهارمحال و بختیاری و محمدحسین همدانیان از قم تقدیر به عمل آمد. همچنین از سیدمهدی میرحیدری از قم، دانیال فرخ از تهران و محمد صابر شیخ رضایی ازتهران در بخش مدافعین حرم و عماد تیماس از اهواز، امید کردی از یزد، محمد صالح تشکری از همدان، عباس شریف از تهرانو امیرخادم شریف از بندرانزلی در بخش میانمار تقدیر شد.

در ادامه این مراسم از چند دهه فعالیت هنری کاظم چلیپا هنرمند متعهد و انقلابی کشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد. همچنین در پایان مراسم، نمایشگاه آثار برگزیده یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی افتتاح و از تابلو نقاشی «توبه حر» اثر استاد کاظم چلیپا رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر