دکتر فاضل نظری:

آثار حوزه هنرهای عاشورایی، جان اصلی هنر هستند

آثار حوزه هنرهای عاشورایی، جان اصلی هنر هستند
فاضل نظری در مراسم اختتامیه یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی، گفت: آثار حوزه هنرهای عاشورایی شعله و جان اصلی هنر در همه رشته‌ها هستند.
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر :  ۲۰۷۱۹

فاضل نظری در مراسم اختتامیه یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی، گفت: آثار حوزه هنرهای عاشورایی شعله و جان اصلی هنر در همه رشته‌ها هستند. مقوله عاشورا جمعی از همه معانی و مضامین است. کسانی که عاشورا را از دور و نزدیک، دیده و شنیده اند، زیبایی، عشق، ایثار و همه ارزش های انسانی و متعالی را در آن دیده‌اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مراسم اختتامیه یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی، دوشنبه 22 آبان ماه، با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان کشور همچون محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، کاظم چلیپا هنرمند پیشکسوت نقاشی، احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران، مسعود نجابتی مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، احمدرضا دالوند هنرمند و پژوهشگر، احمد آقا گلی زاده هنرمند پیشکسوت گرافیست، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، حسن روح الأمین هنرمند نقاش و جمعی دیگر از هنرمندان عرصه تجسمی برگزار شد.
فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری در سخنانی با بیان این که یازدهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی گسترده تر از دوره‌های پیشین برگزار شد، اظهار کرد: امسال نهادهای دیگر هم در برگزاری این سوگواره به حوزه هنری کمک کردند و نمایشگاه آثار سوگواره در 7 مکان مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: واقعیت این است که آثار حوزه هنرهای عاشورایی شعله و جان اصلی هنر در همه رشته ها هستند. مقوله عاشورا جمعی از همه معانی و مضامین است. کسانی که عاشورا را از دور و نزدیک، دیده و شنیده اند، زیبایی، عشق، ایثار و همه ارزش های انسانی و متعالی را در آن دیده‌اند. ارزش‌های متعالی که هنر، سال‌ها و قرن‌ها در پی بیان گوشه‌ایی از آن بوده است؛ در زمان اندکی در واقعه عاشورا اتفاق افتاد و انگار تاریخ فشرده و همه خوبی‌ها متجلی شد و در آیینه تاریخ تکثیر شد. بدیهی است که برای تجلی این زیبایی ها، یک طرف دیگر همه ظلم و ستم بوده‌اند، اما آن روز حقیقت انسان و آن چیزی که خداوند آفرید و به آن افتخار کرد نمایان شد.
نظری خاطرنشان کرد: هر قطره‌ایی از این عظمت در یک دریا از رشته‌های هنری اگر بیفتد، آن دریا را به شور و وجد می‌آورد.
خوشا به حال کسانی که قلم‌ها و قدم هایشان را در راه اباعبدالله(ع) گذاشته‌اند. آثاری که خلق شده روایت دو شیدایی است. یکی شیدایی عظیم و اتفاق بزرگ عاشورا و دیگر عاطفه و علاقه‌یی که هنرمندان نسبت به این اتفاق دارند.
وی در پایان سخنانش به حادثه زلزله اخیر غرب کشور اشاره کرد و گفت: همه ما از این حادثه غمگین هستیم. اگر یکی از اعضای بدنمان خراش کوچکی بردارد، تمام بدن رنجور می‌شود. گوشه ای از سرزمینمان به خود لرزیده و گویی همه ایران به خود لرزیده است. امیدوارم خدا کسانی که به واسطه این حادثه از جمع ما رفته اند را بیامرزد و کسانی که زنده مانده اند هر چه زودتر نجات پیدا کنند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر