برگزیده نمایشگاه پوستر نسل کشی مذهبی در میانمار:

هنرمندان به اتفاقات دنیای پیرامون خود بی تفاوت نباشند

هنرمندان به اتفاقات دنیای پیرامون خود بی تفاوت نباشند
عماد تیماس هنرمند اهوازی برگزیده نمایشگاه پوستر نسل کشی مذهبی در میانمار، وظیفه هنرمندان را استفاده از زبان هنر در واکنش به اتفاقات دنیای پیرامونشان می داند.
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر :  ۲۰۷۱۵

عماد تیماس هنرمند اهوازی برگزیده نمایشگاه پوستر نسل کشی مذهبی در میانمار، وظیفه هنرمندان را استفاده از زبان هنر در واکنش به اتفاقات دنیای پیرامونشان می داند.
به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، عماد تیماس هنرمند برگزیده نمایشگاه بین المللی نسل کشی مذهبی در میانمار در خصوص حضورش در این نمایشگاه گفت: بعد از مواجهه با اخبار کشتار مسلمانان در میانمار به فکر طراحی پوستری با این موضوع افتادم و از آنجا که علاقه زیادی به استفاده از حروف در طراحی گرافیک دارم، سعی کردم تا با استفاده از حروف واژه میانمار و پرچم آن کشور اثری را آماده کنم. رنگ قرمز پایین پرچم میانمار ایده اصلی را به من داد و با قرار دادن حروف لاتین کلمه میانمار و تعبیری استعاری از جان دادن یکی از حروف و جاری شدن خونش به قسمت پایین اثر، این پوستر شکل گرفت.
تیماس با اشاره به این که پوستر را قبل از دیدن فراخوان طراحی کرده، درباره هدفش از شرکت در این نمایشگاه گفت: اصولا اتفاقاتی که در دنیا باعث رنج مردم شود و مورد ظلم قرار گرفتن عده ای از انسان ها در هر کجای دنیا که باشد، من را به واکنش ترغیب می کند. دیدن کشتار مردم مسلمان میانمار در رسانه ها واقعا تلخ و دردآور بود و به همین خاطر تصمیم گرفتم تا آثاری را با این موضوع طراحی کنم و نهایتا پس از اینکه از فراخوان نمایشگاه مطلع شدم، این اثر را ارسال کردم که خوشبختانه مورد اقبال هم قرار گرفت.

این هنرمند جوان خوزستانی درخصوص تأثیر آثار هنری بر روی افراد و جامعه گفت: وقتی با آثار هنری بر روی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر مواجه می شوم، واقعا بعضی از آنها به خاطر هوشمندی و کیفیت بالایی که دارند، مرا متوجه خود می کنند. به طور حتم آثار هنری در صورتیکه حائز ویژگی های فنی و تکنیکی باشد و مفهوم قابل اعتنایی هم داشته باشد، می تواند بینندگان خود را تحت تأثیر قرار دهد. انتشار آثار هنری در فضای مجازی مطمئنا می تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و آنها را تحت تآثیر قرار دهد.
عماد تیماس وظیفه هنرمندان را در قبال وقایع پیرامون خود اینگونه توضیح می دهد: حداقل کاری که از یک هنرمند توقع می رود، این است که نسبت به دنیایی که در آن زندگی می کند و اتفاقاتی که پیرامونش می‌افتد، بی تفاوت نباشد و با استفاده از زبان هنر که به نظر من موهبتی الهی است، در رفع و برطرف کردن آلام و مشکلات تلاش کند و برای بهتر شدن دنیای اطرافش از هنرش بهره ببرد. تیماس همچنین به شرایط حرفه ای هنر در شهر خود، اهواز اشاره کرد و گفت: متأسفانه استعدادهای خوبی که در خوزستان و شهرهای آن بروز می کنند، به خاطر مشکلات بسیار در امر آموزش و نیز بهره برداری از هنر آنها، شکوفا نمی شوند که این امر جز با حمایت نهادهای هنری موجود در استان و شهرستان ها برطرف نخواهد شد. او ابزار امیدواری کرد تا مسئولین به هنرمندان جوان استان توجه بیشتری داشته باشند و شرایط بالندگی آنها را بیش از پیش فراهم نمایند.
عماد تیماس هنرمند 24 ساله اهوازی است که پوستر ارسالی اش برای نمایشگاه نسل کشی مذهبی در میانمار جزو 5 اثر برگزیده نمایشگاه قرار گرفته است. تیماس کارشناس حسابداری است و فعالیت هنری اش را چند سالی است که در حوزه گرافیک آغاز کرده است و طراحی لوگو و کار با حروف بیشترین جذابیت در حوزه گرافیک را برای او دارد.
شایان ذکر است، نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» با همکاری مرکز تجسمی حوزه هنری و انجمن تجسمی روایت فتح اجرا شد، با منتخب آثاری از هنرمندان داخلی و خارجی از تاریخ 18 مهرماه تا 12 آبان ماه در گالری عالی و گالری خانه عکاسان حوزه هنری برگزار شد. بنا بر اعلام قبلی برگزارکنندگان نمایشگاه، همزمان با مراسم اختتامیه یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی که ساعت 18 روز دوشنبه 22 آبان ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد، از پنج هنرمند برگزیده نمایشگاه پوستر نسل کشی مذهبی در میانمار نیز تقدیر به عمل آمده و لوح تقدیر و جوایز ایشان اهداء خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر