بازنمایش تابلو نقاشی «حر» اثر استاد کاظم چلیپا در نگاه خانه سوره

بازنمایش تابلو نقاشی «حر» اثر استاد کاظم چلیپا در نگاه خانه سوره
تابلو نقاشی «توبه حر» اثر استاد کاظم چلیپا، همزمان با مراسم تجلیل از این هنرمند پیشکسوت در نگاه خانه سوره حوزه هنری به نمایش درمی‌آید.
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر :  ۲۰۶۸۹

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، روز دوشنبه 22 آبانماه، همزمان با مراسم اهداء جوایز برگزیدگان یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی از کاظم چلیپا، هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی، تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین یکی از آثار نقاشی عاشورایی این هنرمند با عنوان «توبه حر» در نگاه‌خانه سوره مرکز تجسمی حوزه هنری به نمایش درخواهد آمد.
کاظم چلیپا که در مسیر برگشت از راهپیمایی ازبعین این گفتگو با او به انجام رسید، درباره این اثر گفت: نام تابلو توبه حر است که در آثار مذهبی و یا خیالی‌نگاری قهوخانه‌ای، موضوع توبه حر از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این اثر لحظه‌ای را به نمایش می‌گذارد که حر پس از صحبتی که سیدالشهداء با وی دارد و انقلابی درونی را در او رقم می زند، حالا نزد امام حسین (ع) بازگشته است تا توبه کند. در این اثر مخاطب در کنار امام ایستاده و حر را نگاه می کند و به نوعی شاهد تاریخ پر ماجرای حق وحقیقت است.
تابلو نقاشی توبه حر در ابعاد 170 در 140 سانتیمتر با تکنیک رنگ روغن خلق شده و در گنجینه آثار حوزه هنری نگهداری می‌شود. این اثر قرار است شامگاه 22 آبان ماه، در نگاه خانه سوره مرکز تجسمی حوزه هنری در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر