خدای یک کاراکتر شما هستید

خدای یک کاراکتر شما هستید
خانه گرافیک حوزه هنری استان اصفهان، ورک شاپ تخصصی طراحی دیجیتال را با موضوع نقش و اهمیت احجام در طراحی کاراکتر با حضور محمدیوسفی (طراح و کانسپت آرتیست) برگزار کرد.
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر :  ۲۰۶۴۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این کارگاه که در ساعت 5 بعدازظهر روز دوشنبه 15 آبان ماه در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد محمد یوسفی به اهمیت و نقش دانستن آناتومی بدن در خلق کاراکتر پرداخت و گفت: در خلق یک کاراکتر شناخت آناتومی ، ایجاد حجم های ساده و سپس کاراکترسازی را باید مد نظر گرفت.

وی افزود: اولین حجم هایی که در آناتومی بدن انسان باید بر روی آنها کار شود بالاتنه (قفسه سینه) و لگن انسان است، اگر این دو حجم را برای خودتان مشخص نکنید نمی توانید به شخصیت چرخش بدهید. شکل آناتومی (استخوانها و ماهیچه ها) را باید به درستی بدانید تا بتوانید آن را ساده کنید.

وی به تمامی حضار که به کار در این رشته علاقه مند هستند توصیه کرد که برای مدت زمان طولانی بر روی اسکلت بندی و ماهیچه ها و رباط ها کار کنند زیرا دانستن آناتومی سبب می شود به خوبی و به درستی بدن را طراحی کنند زیرا اینها با هم همپوشانی دارند.

وی در خصوص نقش دانستن آناتومی در کاراکترهای فانتزی مانند پلنگ صورتی خاطرنشان کرد: دانستن آناتومی در این کاراکترها هم نقش زیادی دارد و دقیق بودن آناتومی در مراحل بعدی، حرفه ای بودن شما را به ویژه در انیمیشن نشان می دهد.

یوسفی با اشاره به اینکه باید بر اساس پرسپکتیو آناتومی بدن و ماهیچه ها طراحی کرد و پس از شناختن آناتومی می توانید حجم های بدن را ساده کنید ادامه داد: برای فانتزی کردن کاراکترها باید برخی از تناسبات را به هم بریزید و بسته به شخصیتی که شما تعریف می کنید و ایده ای که راجع به آن دارید و ویژگی های شخصیت می توانید تناسبات را بهم بریزید و موضوع و داستان است که مشخص می کند چقدر کاراکتر را باید ساده کنید.

وی ادامه داد: کار شما صرفا یک ایده نیست، بلکه ایده ای با علم دانستن آناتومی دقیق است و باید بدانید محیطی که برای یک کاراکتر خلق می کنید باید با خودش همخوانی داشته باشد و البته شما هستید که مشخص می کنید که یک کاراکتر به چه اندازه باید ساده باشد و حرکت کند و شما خدای کاراکتر خود هستید.

مدرس این کارگاه تصریح کرد: باید کاراکتری را که در داستانتان قرارمی دهید تحلیل کنید و بدانید کاراکترتان مثبت یا منفی و یا ترکیبی از هر دو است، آنالیز کاراکتر نیاز به این دارد که شما قدری روانشناسی بدانید و از کلیشه ها نیز استفاده نکنید تا کارتان خلاقانه باشد، در ذهن ما از نظر روانی شخصیت ها تعریف خاص دارند و شخصیت های ما بر اساس فرهنگ جامعه اتفاق می افتند برای مثال شخصیت یک معلم را عینکی نشان می دهیم.

وی به همه علاقه مندان به این رشته توصیه کرد: دفترچه ای دست بگیرید و از آدم های اطرافتان طراحی کنید، شما باید طراحی آدم های اطرافتان را ساده کنید و آنها را به کاراکتر تبدیل کنید . طراحی کاراکتر نیاز به دقت و ریزبینی و روانشناسی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای طراحی کاراکتر می توان از وسایل اطراف هم الهام گرفت گفت: شما می توانید حتی از وسایل آشپزخانه هم کمک بگیرید و شاید بتوانید با استفاده از فرم های هندسی کاراکترهای خوبی خلق کنید.

وی ادامه داد: با جابه جایی فواصل و تناسبات صورت می توان کاراکترهای متفاوتی را خلق کرد، و البته باید با قوانین واقعی آناتومی کارکنید زیرا شناخت آناتومی در کاراکترهای ساده هم خود را نشان می دهد.

یوسفی خاطرنشان کرد: وقتی شخصیت ها را به خوبی نگاه و آنالیز کنید می توانید طراحی آن را یادبگیرید و این خود نوعی آموزش است. سر و تن باید هر دو از یک فرم طراحی شوند برای مثال هر دو شکلی از دایره داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: در فانتزی هم ما به آناتومی توجه داریم و تنوع کاراکتر به ویژه در انیمیشن مهم است و سبب خلق کاراکترهای بیشتر و متفاوت می شود.

مدرس این کارگاه گفت: طراحی دیجیتال متد خاصی ندارد و شما باید ذهنتان را تربیت کنید تا همه چیز را ببیند و آنالیز کند و این با تمرین اتفاق می افتد. من اگر سه ساعت وقت طراحی داشته باشم دو ساعت آناتومی و یک ساعت خلق کاراکتر می کنم و ایده هایم را پیاده می کنم و تمرین روزانه سبب می شود تا راحت تر کار کنید.

وی افزود: در گذشته از روی ظاهر افراد می توانستید بفهمید چه نوع شخصیتی دارند، اکنون خلق کاراکتر با توجه به دنیای پیرامون سخت شده است زیرا از ظاهر انسانها نمی توان آنان را قضاوت کرد و شناخت انسانها برای خلق  کاراکترها هوشمندی خاص خود را می خواهد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر