در حوزه هنری گیلان؛

نشست توانبخشی روانی برگزار شد

نشست توانبخشی روانی برگزار شد
نشست توانبخشی روانی به همت واحد نمایش حوزه هنری استان گیلان برگزار شد.
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر :  ۲۰۶۱۹

نشست توانبخشی روانی به همت واحد نمایش حوزه هنری استان گیلان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان گیلان، نشست توانبخشی روانی با حضور سمیرا طلوعی کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی پس از اجرای نمایش مسیر روشنایی برگزار شد.

طلوعی در این نشست گفت: از نظر سازمان بهداشت جهانی ما برای زندگی بهتر به شناخت خود، همدلی، ارتباط موثر،  روابط بین فردی، تصمیم گیری،  حل مساله، تفکرخلاق، تفکرنقاد، مهارت های مقابله با استرس و مهارت های هیجان نیاز داریم. به اینها مهارت های 10گانه زندگی می گویند که فقط با تمرین و به کارگیری در زندگی روزانه شاهدنتایج رضایت بخش آن خواهیم بود.


این روان ‌شناس ادامه داد: دراین میان باتوجه به افرایش جرم و خشونت به خشم توجه زیادی شده است. خشم ازیک احساس بد درونی مثل بغض، تبعیض و رنجش ایجاد می شود. وقتی تعادل درونی و بیرونی فرد بهم بریزد وقتی کسی به حریم اجتماعی، خصوصی، روانی و جغرافیایی شما تجاوز کند و چیزی که خلاف انتظار شما هست رخ دهد خشم درشما ایجاد می‌شود.


وی افزود: برای مدیریت خشم راه‌هایی وجود دارد که مهم ترین آن آگاهی هست. یعنی فرد باید آگاه باشد که درخشم اولین کسی که آسیب میبیند خودش خواهد بود که نتایج آن در جامعه بصورت سکته، افرایش فشارخون و...دیده می‌شود. باید آگاه باشیم و بپذیریم زندگی با محرومیت و محدودیت همراه است که همین جمله در دیالوگ های نمایش هم دیده می‌شد.


طلوعی خاطرنشان کرد: ما در زندگی همواره با چالش همراه هستیم .هیچ دونفری درجهان نیستند که یکسان فکر کنند ما دردنیای تفاوت ها زندگی می کنیم پس باید روی افکار و باورهایمان کار کنیم و دربرابر مشکلات انعطاف پذیر باشیم.


لازم به توضیح است نمایش مسیر روشنایی از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان به کارگردانی ابراهیم حسن زاده تا 17آبان ساعت 18:30 در پلاتوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرا خواهد شد.

برچسب ها: استان گیلان

ارسال نظر