سیدحمید شریفی:

«سقوط شیطان بزرگ» یکی از موضوعات اصلی جریان انقلاب است

«سقوط شیطان بزرگ» یکی از موضوعات اصلی جریان انقلاب است
سیدحمید شریفی با اشاره به انکه «سقوط شیطان بزرگ» یکی از موضوعات اصلی جریان انقلاب است گفت: آمریکا با مردم ما دشمنی دارد چراکه مردم ما می‌خواهند مستقل و آزاد باشند. آمریکا، نگاهی سلطه گرانه دارد و طبیعتا برایشان قابل قبول نیست که مردم یک کشور در پی استقلال طلبی باشند. از این رو این موضوع یکی از موضوعات اساسی جریان انقلاب است و هنرمندان نیز همیشه به این موضوع پرداخته‌اند.
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر :  ۲۰۵۶۵

سیدحمید شریفی با اشاره به انکه «سقوط شیطان بزرگ» یکی از موضوعات اصلی جریان انقلاب است گفت:  آمریکا با مردم ما دشمنی دارد چراکه مردم ما می‌خواهند مستقل و آزاد باشند. آمریکا، نگاهی سلطه گرانه دارد و طبیعتا برایشان قابل قبول نیست که مردم یک کشور در پی استقلال طلبی باشند. از این رو این موضوع یکی از موضوعات اساسی جریان انقلاب است و هنرمندان نیز همیشه به این موضوع پرداخته‌اند.

 به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» در واکنش به تصمیمات اخیر ضد ایرانی دولتمردان امریکایی، همزمان با سالروز مبارزه با استکبار جهانی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شد. این نمایشگاه دربرگیرنده 40 اثر گرافیک از هنرمندانی همچون: آرزو آقابابائیان، علیرضاپوراکبری، علی داودی، یونس رجبی، سیدمسعودشجاعی، سیدحمید شریفی، رضا شعبانی، محمدصابر‌شیخ رضایی، محمدرازقی، حامد مغروری، حسین نیرومند، لیلا نیرومند و حسین یوزباشی است.

سیدحمید شریفی در گفت و گو با سایت مرکز تجسمی حوزه هنری با اشاره به آثاری که در نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» به نمایش گذاشته شده است گفت: آثار این نمایشگاه، مجموعه‌ای  از طراحی پوستر هنرمندان معاصر است که به موضوع استکبار ستیزی و شیطان بزرگ و در راس آنها، آمریکا پرداخته‌است. هنرمندان در قالب پوستر تلاش کردند، از زوایای مختلف به این موضوع بپردازند.

او ادامه داد: «سقوط شیطان بزرگ» یکی از موضوعات اصلی جریان انقلاب است. شاید کمتر موضوعی را بتوانیم پیدا کنیم که از سال 1342 از زبان رهبران اصلی انقلاب مطرح شده‌ باشد چنانکه امام (ره) از آن سالها، مسئله آمریکا را مطرح کردند و این نشان می‌دهد، امسال هم که در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم، همچنان به این نکته تاکید می‌شود که این دشمنی، دیرینه است. در این میان، آمریکا با مردم ما دشمنی دارد چراکه مردم ما می‌خواهند مستقل و آزاد باشند. آمریکا، نگاهی سلطه گرانه دارد و طبیعتا برایشان قابل قبول نیست که مردم یک کشور در پی استقلال طلبی باشند. از این رو این موضوع یکی از موضوعات اساسی جریان انقلاب است و هنرمندان نیز همیشه به این موضوع پرداخته‌اند.

این هنرمند یادآور شد: در این نمایشگاه نیز شاهد گزارشی تصویری از آثار دوران اول انقلاب هستیم که در انتهای نمایشگاه این آثار به نمایش گذاشته شده‌است. که نشان از آن دارد که در همان سالهای نخست پیروزی انقلاب نیز، هنرمندان آثار هنری با موضوع استکبار ستیزی و مقابله با شیطان بزرگ خلق کرده‌اند.

شریفی با اشاره به آنکه آثار نمایشگاه «سقوط شیطان بزرگ» باید منتشر و توزیع شود گفت: این اثار باید در میان مردم توزیع شوند. این امر نیازمند حمایت نهادها و ارگان‌های ذیربط است تا جدی تر به امور هنری بپردازند و از آثار هنرمندان شاخص و تاثیرگذار بهره جویند. هنرمندان ما با استفاده از زبان تصویری روز زبانی غرا و تاثیرگذار را به نمایش گذاشته اند و به نظر می‌آید که می‌تواند ماهیت درونی آمریکا را برای مخاطب بیان کند.

او که طراحی پوستر نمایشگاه «سقوط شیطان بزرگ» را نیز بر عهده داشت درخصوص این پوستر گفت: جامعه ما به دلیل آنکه سابقه ادبیات و شعر و فضای ادبی در آن ریشه طولانی دارد و نوشته در آن جایگاه والایی دارد، از این رو معمولا مردم ما نسبت به عناصر نوشتاری ارتباط و علایق خاصی دارند و نوشته می‌تواند به عنوان عنصر بصری، تاثیر بسزایی داشته باشد و مورد استفاده طراح قرار گیرد.

شریفی ادامه داد: تلاش من برآن بود تا در پوستر نمایشگاه، از عنوان شیطان بزرگ بهره جویم و از این عنوان به شکلی استفاده کردم که خصوصیات و ویژگی های لازم را بیان کند.

او با اشاره به آنکه هنر مقاومت  ابعاد گسترده‌ای را شامل می شود اظهار کرد: این نمایشگاه تحت عنوان موضوعی خاص برگزار شده است و بحث شیطان بزرگ در ان مطرح است.

نمایشگاه پوستر سقوط شیطان بزرگ که به همت مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می شود، از تاریخ 13 تا 21 آبان ماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری پذیرای علاقه مندان است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر