مسعود شجاعی طباطبایی:

آثار نمایشگاه «سقوط شیطان بزرگ» مورد توجه مردم قرار گرفت

آثار نمایشگاه «سقوط شیطان بزرگ» مورد توجه مردم قرار گرفت
مسعود شجاعی طباطبایی با اشاره به آنکه به مناسبت 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» گشایش یافت گفت: تعدادی از این آثار، در تیراژ بالا چاپ و منتشر و در راهپیمایی توزیع شدند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر :  ۲۰۵۶۳

مسعود شجاعی طباطبایی با اشاره به آنکه به مناسبت 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» گشایش یافت گفت: تعدادی از این آثار، در تیراژ بالا چاپ و منتشر و در راهپیمایی توزیع شدند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» با 40 اثر از 13 هنرمند در روز سیزدهم آبان ماه در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در بازدید از این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» مشخصا به موضوع شیطان بزرگ پرداخته شده است که برای نخستین بار امام راحل خلی جدی از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ نام بردند و همچنین مقام معظم رهبری نیز خیلی کامل این مهم را تعریف کرده‌اند و به این اشاره داشتند که کار شیطان اغواگری است اما آمریکا پارا فراتر گذاشت و در حوزه ترور و تحریم و... نیز ورود یافته‌است.

او ادامه داد: به مناسبت 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» گشایش یافت. درعین حال تعدادی از این آثار، در تیراژ بالا چاپ و منتشر و در راهپیمایی توزیع شدند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

این هنرمند یادآور شد: هنرمندان ما با استفاده از زبان هنر، در صدد ارائه پاسخی مستدل و هنری و قابل فهم برای عموم جامعه برآمدند. دنیا منطق ما را پذیرفته‌است و در حوزه کاریکاتور و اکنون به صورت جدی در حوزه گرافیک ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به تنوع تکنیک‌ها و تصاویری که در پوسترهای نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته‌اند گفت: امروزه دیگر نمی‌توان هنرها را از یکدیکر تفکیک کرد. گرافیک، عکس، تصویرسازی، کاریکاتور و سایر هنرها در کنار یکدیگر می‌توانند در خدمت هنرمند قرار گیرند و قالب پوستر به نمایش گذاشته شوند. از این رو از همه قالب‌ها می توان استفاده کرد و آنچه اهمیت دارد، رسا بودن پوستر است. باید پیام پوستر خیلی صریح به مخاطب منتقل شود. در تمام این آثار نیز شاهد شاخصه‌های خاص از پیام‌های تاریخی گرفته تا پیام‌های تصویری و... هستیم.

شجاعی طباطبایی همچنین با اعلام خبر چاپ کتاب نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» گفت: قصد داریم کتابی با آثار هنرمندان ایرانی و خارجی در قطع رحلی منتشر کنیم. در این کتاب، حداقل 100 اثر از هنرمندان کشورهای مختلف منتشر خواهد شد.

او در خصوص پوستر که توسط سیدحمید شریفی طراحی شده است و عناصری که در آن مورد استفاده قرار گرفته است اظهار کرد: این پوستر، سقوط شیطان بزرگ را در قالب فرم و کلامت به نمایش گذاشته است. درواقع،  از بین رفتن، نابود شدن و سوختن در این اثر احساس می‌شود و تاکید نیز بر شیطان بزرگ است.

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» در واکنش به تصمیمات اخیر ضد ایرانی دولتمردان امریکایی، همزمان با سالروز مبارزه با استکبار جهانی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شد. این نمایشگاه دربرگیرنده 40 اثر گرافیک از هنرمندانی همچون: آرزو آقابابائیان، علیرضاپوراکبری، علی داودی، یونس رجبی، سیدمسعودشجاعی، سیدحمید شریفی، رضا شعبانی، محمدصابر‌شیخ رضایی، محمدرازقی، حامد مغروری، حسین نیرومند، لیلا نیرومند و حسین یوزباشی است.

نمایشگاه پوستر سقوط شیطان بزرگ که به همت مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می شود، از تاریخ 13 تا 21 آبان ماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری پذیرای علاقه مندان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر