نقاشی‌های نادر «تن‌تن» زیر چکش حراج می‌روند

نقاشی‌های نادر «تن‌تن» زیر چکش حراج می‌روند
مجموعه‌ای استثنایی از نقاشی‌های «تن‌تن» اثر «هرژه» بلژیکی در پاریس به حراج گذاشته می‌شود. تخمین زده شده که یکی از آیتم‌های این مجموعه به مبلغ حداقل ۹۳۰ هزار دلار به فروش برسد.
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر :  ۲۰۵۲۴

به گزارش سایت مرکز تجسمی به نقل از خبرگزاری فارس، مجموعه‌ای استثنایی از نقاشی‌های «تن‌تن» اثر «هرژه» بلژیکی در پاریس به حراج گذاشته می‌شود. تخمین زده شده که یکی از آیتم‌های این مجموعه به مبلغ حداقل 930 هزار دلار به فروش برسد.

این مجموعه حاوی نقاشی‌هایی از «تن‌تن» با جوهر چینی و آب‌رنگ و دیگر کارکترهای این انیمیشن است که در سال 1939 در روزنامه «پتیت وینج‌تایم» منتشر شده است. برای اولین بار است که نقاشی «تن‌تن» با قیمت پیشنهادی 600 تا 800 هزار یورو به حراج گذاشته می‌شود. این مجموعه متعلق به دوران کودکی دختر خود «هرژه» است که توسط خود او به دخترش هدیه داده شده است.

تصاویر این نقاشی‌ها نادر و سخت‌فهم هستند و رنگ تصاویر پرینت شده در آلبوم‌های سیاه و سفید در زمان خود نو‌آوری شاخصی بوده است. یکی از نقاشی‌های این مجموعه مربوط به قسمت دهم این سریال انیمیشنی است که تن‌تن و کارکتر «اسنویی» زیر نور مهتاب و ستاره‌های چشمک‌زن هستند که این نقاشی با قیمت تقریبی 300 تا 400 هزار پوند به حراج گذاشته می‌شود.

این مجموعه همچنین شامل طراحی‌های «هرژه» روی «بورد گیم»ها و نیز طراحی جلد کتاب‌های کمیک است که جنبه‌ای دیگر از خلاقیت این هنرمند را در اوج شهرتش نشان می‌دهد. 

کارتون «تن‌تن» همچنان مورد استقبال نسل امروزی است بویژه که نشان دهنده شیوه زندگی و امورات مردم در قرن بیستم است. تا زمان درگذشت «هرژه» در سال 1983 حدود 230 میلیون نسخه از کتاب «تن‌تن» در سرتاسر جهان به فروش رسید.

 

 

 

 

 

    

 

 

 

ارسال نظر