نگاهی نو به نگارگری در قالب مجسمه ظهور می‌کند

منیژه آرمین، نگارگری را در قالب حجم در می آورد

منیژه آرمین، نگارگری را در قالب حجم در می آورد
منیژه آرمین با اعلام خبر اجرای مجموعه جدید خود گفت: با نگاهی نو به نگارگری، فرم های فراموش شده این هنر را در قالب حجم روایت می کنم.
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر :  ۲۰۴۰۷

منیژه آرمین با اعلام خبر اجرای مجموعه جدید خود گفت: با نگاهی نو به نگارگری، فرم های فراموش شده این هنر را در قالب حجم روایت می کنم.

منیژه آرمین از جمله مجسمه سازان پیشکسوت است که سالها تجربه در این حوزه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

او در گفت و گو با سایت مرکز تجسمی حوزه هنری از تکمیل پروژه‌ای خبر داد که در آن فرم‌های نگارگری در قالب مجسمه ساخته شده اند.

آرمین در توضیح این مجموعه گفت: بخشی از فرم‌های فراموش شده نگارگری ایرانی را به صورت حجم درآورده‌ام. به نوعی می‌توان گفت در این آثار، نگاهی نو به سنت نگارگری دارم و سعی‌ام برآن بود تا فرم‌های گذشته را در قالب حجم در آورم.

این هنرمند ادامه داد: درحال حاضر بیشتر روی نگارگری‌های قدیم و آثار سلطان محمد (نگارگر چیره‌دست عهد صفوی (۱۴۷۷ تا ۱۵۵۵ میلادی) نقاش دربار شاه تهماسب صفوی) کار می‌کنم و با توجه به نوع روایت گر بودن این آثار، سعی دارم این روایت گری را در قالب حجم در معرض دید عموم بگذارم.

او با اشاره به آنکه هر فرمی که از قالب سطح  دو بعدی به وادی حجم و مجسمه وارد می‌شود، تبعا با تغییراتی روبه رو خواهد شد، افزود: با این وجود سعی کردم این آثار با تغییرات اندک همراه باشد. این آثار بسیار دقیق و با تفکر کار شده اند و امیدوارم هر زمان که به صورت مجموعه در آمد، بتوانم آنرا به نمایش بگذارم.

تاکنون 10 اثر از این مجموعه انجام شده است و منیژه آرمین امیدوار است با تکمیل 10 اثر دیگر، بتواند مجموعه‌ای شامل 20 اثر را به نمایش بگذارد. این آثار در قالب حجم سه بعدی ارائه شده اند و فرم‌ها به نوعی روایی بیان شده اند.

منیژه آرمین در سال 1324 در تهران متولد شد، او دارای مدرک کارشناسی در رشته روان‌شناسی و مجسمه‌سازی و همچنین کارشناسی ارشد مشاوره می‌باشد. زمینه‌های فعالیت او معلمی، مشاوره، پژوهش، کارهای مطبوعاتی، خبرنگاری، گزارشگری و کارهای هنری از جمله سفالگری و نقاشی است. او عضو هیئت مدیره گروه آبی بیکران هنر است و با مجلات زن روز، پگاه، ندا، ادبیات داستانی و پیام زن همکاری داشته‌است. آرمین در سال 64 در بخش ادبیات دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت. استاد داوری، صدیقی و استاد جواد حمیدی از جمله اساتید وی در سفالگری هستند.

 

 

 

 

   

ارسال نظر