دیدار هنرمند ژاپنی با اثرش

پس از 40 سال نوریوکی هاراگوچی به ایران می‌آید، اثر ماده و فکر موزه هنرهای معاصر تهران مرمت می‌شود

پس از 40 سال نوریوکی هاراگوچی به ایران می‌آید، اثر ماده و فکر موزه هنرهای معاصر تهران مرمت می‌شود
نوریوکی هاراگوچی پس از 40 سال با اثر خود؛ "ماده و فکر"(حوض روغن) در موزه هنرهای معاصر تهران دیدار می کند.
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر :  ۲۰۰۰۲

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، علی محمد زارع؛ رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: اثر "ماده و فکر"(حوض روغن) نوریوکی هاراگوچی؛ هنرمند ژاپنی پس از چهل سال با حضور و نظارت این هنرمند مرمت می شود.

زارع در ادامه گفت: اثر "ماده و فکر"(حوض روغن) در سال 1977 در ارتباط و گفتگو با معماری و فضای موزه هنرهای معاصر تهران در موزه نصب شد است و 40سال است که این اثر در موزه هنرهای معاصر تهران قرار دارد و به عنوان یکی از نمادهای موزه شناخته شده است.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت حفظ و نگهداری استاندارد آثار موزه هنرهای معاصر تهران و مرمت آثاری که به مرمت نیاز دارند، هماهنگی برای بازبینی و مرمت این اثر پس از 40 سال با نوریوکی هاراگوچی انجام شد و خوشبختانه امکان مرمت اثر با نظارت و حضور این هنرمند فراهم شد.

نوریوکی هاراگوچی در هفته جاری به موزه هنرهای معاصر تهران می آید تا مرمت اثر "ماده و فکر" (حوض روغن) را نظارت کند.

در سال ۱۹۷۷، حوض روغن بازتابنده نوریوکی هاراگوچی با عنوان «ماده و فکر» در نمایشگاه داکیومنتای ششم در شهر کاسل آلمان به نمایش در آمد.  همان سال و با دیدن این کار در داکیومنتا، اجرایی از این اثر برای گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شد و از آن زمان تا به حال به طور دائمی در موزه نصب شده است.

نوریوکی هاراگوچی در سال ۱۹۴۶ در یوکوسوکا در ژاپن متولد شد .  او در سال ۱۹۷۰ از دانشگاه نیهون توکیو، در رشته نقاشی فارغ‌التحصیل شد . وی زمانی شروع به نمایش آثار خود کرد که هنوزدانشجو بود و بحران‌های سیاسی رو به رشدی اعم از تظاهرات و شورش های دانشجویی در برابر جنگ ویتنام و پیمان امنیتی ژاپن و آمریکا در جریان بود .  یوکوسوکا بندر اصلی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا است. نقاشی ها و مجسمه‌های اولیه هاراگوچی به زیبایی شناسی ابزارآلات نظامی و صنایع سنگین اشاره دارد .  بعدها، مواد مورد استفاده او شامل تیرآهن، قطعات ماشین، روغن کارکرده و لاستیک شدند ؛  زیبایی شناسی‌ای متمایز از سایر هنرمندان معاصر ژاپنی او که در بستر جنبش مونو - ها بیشتر به مواد طبیعی روی آوردند.

از اوایل دهه ۱۹۶۰, آثار این هنرمند به طور گسترده در ژاپن و خارج از این کشور به نمایش گذاشته شده است. 

 

 

 

 

 

 
   

ارسال نظر