احمد آقا‌قلی‌زاده:

آثار نمایشگاه «نسل کشی مذهبی در میانمار» قابلیت جهانی شدن را دارند

آثار نمایشگاه «نسل کشی مذهبی در میانمار» قابلیت جهانی شدن را دارند
احمد آقا‌قلی‌زاده معتقد است: آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» آثاری هستند که در سطح حرفه‌ای خلق شده‌اند و شرکت کنندگان شامل هنرمندانی هستند که دستی در کار دارند و شاهد ارائه آثار ضعیف نیستیم. حتی این آثار می‌توانند در نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شوند.
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر :  ۱۹۹۹۲

 احمد آقا‌قلی‌زاده معتقد است: آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار»  آثاری هستند که در سطح حرفه‌ای خلق شده‌اند و شرکت کنندگان شامل هنرمندانی هستند که دستی در کار دارند و شاهد ارائه آثار ضعیف نیستیم. حتی این آثار می‌توانند در نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شوند.

به گزارش سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، این روزها شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» در گالری‌های عالی و خانه عکاسان حوزه هنری هستیم. این نمایشگاه، توسط مرکز تجسمی حوزه هنری و با همکاری انجمن تجسمی روایت فتح، با هدف محکومیت جنایات سازمان یافته بر علیه مردم مظلوم میانمار برگزار شده‌است.

احمد آقا‌قلی‌زاده؛ هنرمند گرافیست در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» گفت: با وجود آنکه آثار این نمایشگاه در مدت زمانی  کوتاه جمع آوری شده‌است شاهد به نمایش درآمدن آثاری هستیم که در سطح حرفه‌ای هستند و شرکت کنندگان شامل هنرمندانی هستند که دستی در کار دارند و شاهد ارائه آثار ضعیف نیستیم. حتی این آثار می‌توانند در نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شوند.

این هنرمند، دو اثر در نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» به نمایش گذاشته‌است. او در توضیح این آثار گفت: در یکی از آثارم، جلد مجله TIME را به نمایش گذاشته‌ام که درواقع تصویری خیالی از جلدی است که مجله TIME منتشر کرده‌است. در این اثر شاهد تصویری از آنگ سان سو چی هستیم که در قالب بیانی سمبلیک از هیتلر به نمایش درآمده‌است و بزرگترین قاتل سال، لقب گرفته‌است. از آنجایی که مجله TIME هیچگاه چنین جلدی منتشر نخواهد کرد، فکر کردم اگر چنین مطلبی منتشر شود، اداره مطبوعات آمریکا جلوی انتشار آنرا خواهد گرفت و این را با بیانی سمبلیک با مهر عدم انتشار نشان دادم.

او ادامه داد: در اثری دیگر، بیانی سمبلیک از میانمار را با ماه که نشان از مسلمانان دارد و به خون آغشته شده و بین هزاران مار قرار گرفته، نشان دادم.

آقا‌قلی‌زاده با اشاره به آنکه گرافیک نیاز مخاطب خود را پاسخ می‌دهد و در این حوزه نیز خوب عمل کرده‌است گفت: تنها اشکال این است که، آثار گرافیکی و پوسترها توزیع نمی‌شوند، دیده نمی‌شوند و شاهد برگزاری نمایشگاه برای آثار گرافیکی نیستیم؛ به این معنا که استقبالی که باید مسئولان امر از چنین نمایشگاه‌هایی به عنوان یک اسلحه فرهنگی داشته باشند، وجود ندارد. نباید فراموش کرد که اگر این آثار دیده نشوند، فایده‌ای نخواهند داشت.

او خاطرنشان کرد: در طول سال شاهد فعالیت گرافیست‌ها و کارتونیست‌ها هستیم اما این آثار تنها در برخی سایت‌ها و گاهی چند نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند، این درحالی است که باید شاهد تکثیر این آثار باشیم. باید این آثار در بیلبوردهای شهری، ایستگاه‌های مترو و ... در معرض دید عموم گذاشته شود تا شاهد تاثیرگذاری آن در جامعه باشیم.

این هنرمند اظهار کرد: نباشد فراموش کرد که اگر چند ماه از برگزاری چنین نمایشگاهی با موضوعی خاص، بگذرد دیگر بیان مسئله میانمار تاثیری در جامعه نخواهد داشت. هر کار باید در زمان خود به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گیرد و تکثیر و دیده شود.

آقا‌قلی‌زاده با تاکید برآنکه این امر می‌تواند در دید بصری عموم جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد اذعان داشت: مردم وقت و زمان لازم برای رفتن به نمایشگاه، مخصوصا نمایشگاه‌هایی با موضوعات سیاسی، ندارند؛ اگر بیلبوردهایی را در سطح شهر به این پوسترها اختصاص دهیم، می توانیم شاهد تاثیر آن در جامعه باشیم.

وی استفاده  از تکنولوژی در عرصه هنرهای تجسمی و پوستر و گرافیک را فرصتی برای این حوزه عنوان کردو گفت: هیچگاه، تکنولوژی مانعی برای رشد هنر نبوده‌است؛ بلکه می‌تواند کمکی برای هنر باشد. هنر می‌تواند همانند بسیاری از رشته‌ها از تکنولوژی بهترین استفاده را ببرد.

 

 

 

 

 

   

ارسال نظر