منصوره عالیخانی:

تصاویر نمایشگاه «نسل کشی مذهبی در میانمار» تاثیرگذار است

تصاویر نمایشگاه «نسل کشی مذهبی در میانمار» تاثیرگذار است
منصوره عالیخانی یادآور شد: شاهد آثار خوبی در این نمایشگاه هستیم و در من تاثیر گذاشته است چراکه تصویری که در آن پوستر استفاده شده، تصویری است که از بعد حسی در من اثر گذار بود.
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر :  ۱۹۹۶۱

 منصوره عالیخانی یادآور شد: شاهد آثار خوبی در این نمایشگاه هستیم و در من تاثیر گذاشته است چراکه تصویری که در آن پوستر استفاده شده، تصویری است که از بعد حسی در من اثر گذار بود.

 به گزارش سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، منصوره عالیخانی؛ یکی از هنرمندان برجسته عرصه تجسمی در دیدار از نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» که این روزها در گالری‌های عالی و خانه عکاسان حوزه هنری در معرض دید عموم گذاشته شده‌است درخصوص آثار این نمایشگاه گفت: برگزاری هر نمایشگاهی که تاثیرگذار باشد خوب است، اما از آنجایی که یک نقاش هستم، احساس می‌کنم یک اثر نقاشی تاثیر احساسی بیشتری می‌تواند در مخاطب بگذارد.

او در توضیح این مهم گفت: نقاشی با زبان حسی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند درحالی که پوستر، با زبان نوشتاری و عکس با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. یک نقاش برای انتقال حس خود به اثر هنری و مخاطب، این حس را از پوست و گوشت خود رد می‌کند و احساسات خود را برای خلق اثر درگیر می کند سپس رنگ و قلم را روی بوم می‌کشد. این تفاوت بین نقاشی و پوستر آشکار است و سبب بوجود آمدن تفاوت دیداری و تاثیرگذاری آن روی مخاطب می‌شود.

عالیخانی معتقد است: نظر شخصی من به عنوان یک نقاش ممکن است با نظر یک گرافیست کاملا متفاوت باشد، اما دیدگاه‌های متفاوت است که سبب می‌شود هنر ارتقا پیدا کند. این تفاوت‌ها ارزشمند است و آنچه بیان می‌شود از نقطه نظر من به عنوان نقاش مطرح می‌شود.

این هنرمند یادآور شد: برخی از اثاری که در نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» به نمایش گذاشته شده‌اند، خیلی عمیق نیستند، این درحالی است که شاهد آثار بسیار خوبی هم در این نمایشگاه هستیم و در من تاثیر گذاشته است چراکه تصویری که در آن پوستر  استفاده شده، تصویری است که از بعد حسی در من اثر گذار بود.

بنابراین گزارش، پس از اعلام فراخوان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار»، تعداد زیادی اثر هنری از سوی هنرمندان گرافیست ایرانی و هنرمندانی از 18 کشور جهان همچون: چین، اندونزی، هلند، بلژیک، سوریه، مصر، پرتغال، الجزایر، لهستان، اتریش، هندوستان، ایتالیا، ترکیه، فلسطین، صربستان، برزیل، امریکا و مالزی به دبیرخانه ارسال شد که از میان آثار رسیده، 70 اثر برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شد. علاقه مندان می‌توانند برای دیدن این آثار به آدرس به تهران، خیابان حافظ، نبش سمیه، ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، گالری‌های عالی و خانه عکاسان مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

   

ارسال نظر