رضا بدر السماء همبستگی خانواده را در قاب نگارگری تصویر کرد

رضا بدر السماء همبستگی خانواده را در قاب نگارگری تصویر کرد
رضا بدر السماء با اشاره به آنکه پرداختن به موضوعاتی همچون هم بستگی، هم زیستی، زندگی مسالمت‌ آمیز و حضور در خانواده از جمله نیازهای بشر امروز و انسان معاصر است، از به تصویر کشیدن خانواده در قاب نگارگری خبر داد.
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر :  ۱۹۸۸۵

رضا بدر السماء، هنرمند نگارگر که به تازگی اثر نگارگری با موضوع شهادت محسن حججی را رونمایی کرده با اعلام خبر اجرای چندین اثر هنری با موضوع خانواده به سایت مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: با توجه به آنکه این روزها شاهد دور شدن هنرهای تجسمی از مخاطب هستیم، سعی برآن دارم تا با استفاده از فضای نگارگری، به موضوع خانواده بپردازم.

او در ادامه از برگزاری نمایشگاه نگارگری و چاپ کتاب این آثار که با موضوع خانواده خلق شده‌اند خبر داد و گفت: هم بستگی، هم زیستی، زندگی مسالمت‌ آمیز و حضور در خانواده از جمله نیازهای  بشر امروز و انسان معاصر است. از این رو این موضوعات را به عنوا دست مایه خلق آثار هنری قرار دادم، چراکه این روزها شاهد افزایش تعداد طلاق هستیم و احساس کردم، نیاز است تا هنر به این مقوله بپردازد و همسبتگی خانواده را مد نظر قرار دهد.

بدر السماء با اشاره به آنکه پرداختن به زندگی روزمره در حوزه نگارگری کمتر دیده می‌شود تصریح کرد: تاکنون در حوزه نگارگری شاهد چنین سبک کاری نبوده‌ایم که خانواده به تصویر کشیده شود، از این رو با توجه به طرح‌های خوبی که تحت این موضوع به ذهنم رسید، آثاری را خلق کردم.

او همچنین از انتشار کتاب «نقش نگار» در قالب‌های جدید خبر داد و گفت: کتاب «نقش نگار» که چندی پیش نخستین جلد آن منتشر و به چاپ دوم رسید، به زودی در قالب جلد دوم و سوم منتشر خواهد شد. در این کتاب‌ها طرح‌هار کاربردی که یکی از نیازهای هنرمندان صنایع دستی است در اختیار هنرمندان و علاقه مندان قرار می‌گیرد. در این میان، حوزه هنری پیشنهاد انتشار این کتاب‌ها را داده‌است و به زودی شاهد انتشار آن خواهیم بود.

این هنرمند نگارگر با اشاره به نیاز هنرجویان به استفاده از طرح‌های کاربردی گفت: مدتی است در هنرستان‌ها، طراحی آموزش داده نمی‌شود و به آموزش تکنیک بسنده می‌کنند از  این رو هنرجویان و هنرمندان به طرح‌های کاربردی نیاز دارند. این امر سبب شد تا در صدد گردآوری و تهیه جلد دوم و سوم کتاب «نقش نگار» برآیم.

 رضا بدر السماء نگارگر اصفهانی در پنجم آذر ماه سال 1328 در شهر هنر دوست اصفهان به دنیا آمد . از همان سنین کودکی بذرهای استعداد در نهاد او به بار نشست و او را به وادی پر رمز و راز نقاشی سوق داد . بدرالسماء که دیگر شیفته این هنر زیبا شده بود به نگارگری ایرانی روی آورد. او در سال 1387 موفق به اخذ درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. آثار او در موزه‌هایی همچون موزه حضرت امام رضا علیه السلام،مشهد؛ موزه حضرت امام علی علیه السلام،تهران؛ موزه هنرهای معاصر تهران؛ موزه هنرهای معاصر اصفهان؛ موزه هنرهای زیبای الجزیره- الجزایر؛ موزه هنر اسلامی شارجه- امارات متحده عربی و ... نگهداری می‌شود.

 

 

 

 

 

   

ارسال نظر