عباس صالحی در بازدید از دوسالانه مجسمه سازی:

دوسالانه ها ضرورت دارند/ خلاقیتی به امتداد ۸۰ میلیون ایرانی

دوسالانه ها ضرورت دارند/ خلاقیتی به امتداد ۸۰ میلیون ایرانی
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران، از آثار هفتمین دوسالانه مجسمه سازی دیدن کرد.
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر :  ۱۹۸۸۱

 

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران، از آثار هفتمین دوسالانه مجسمه سازی دیدن کرد.

عصر روز ۱۳ مهر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران، از نمایشگاه هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران بازدید کرد.

در این بازدید که مجید ملانوروزی مدیرکل اداره امور هنرهای تجسمی، علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر وی را همراهی می کردند در دقایق پایانی بازدید علی مرادخانی معاونت فرهنگی نیز حضور پیدا کرد اما در نهایت این بازدید بدون حضور دبیر دوسالانه و اعضای شورای سیاستگذاری دوسالانه برگزار شد.

صالحی که با دقت و تمرکز تک تک آثار را مشاهده می کرد و از مجسمه های ثابت موزه در محوطه باز موزه نیز دیدن کرد، پس از یک ساعت و نیم گشتن در موزه هنرهای معاصر تهران در جمع خبرنگاران درباره آثار گفت: فرصت خوبی مهیا شد تا آثار دوسالانه مجسمه را ببینم و از چند جهت برایم اهمیت داشت. در وهله اول دیدن خلاقیت هنرمندان ایرانی که از یک طرف ریشه در تاریخ هنر ایران دارد و از سوی دیگر آشنایی که با هنر مدرن دارند، ترکیب سازی های جدیدی ایجاد کرده است.

 وی ادامه داد: مانند دوره های قبل این فرصت را پیدا کرده ایم تا در برابر فضاهای جدید هنری قرار بگیریم و از نظر سبک و متریال مشاهده کنیم هنرمندان مان ترکیبی خلق کنند که نه احساس شود کپی از فضای بیرونی است و نه توجهی به معاصر سازی نشده است که این اتفاق مبارکی است.

صالحی بیان کرد: موضوع جالب توجه دیگر اینکه در این نمایشگاه شاهد بودیم فضای خلاقیت های ملی گسترده شده و دیگر این فضا منحصر به تهران نیست. بسیاری از آثار بودند که از شهرستانها رسیده بود و این مزیت را دارد که خلاقیت به امتداد ۸۰ میلیون ایرانی مشاهده می شود و نه ۱۰ میلیون تهرانی و وقتی ریشه در استعداد ۸۰ میلیونی داشته باشیم با قدرت های بیشتری با هنر جهان هم آوردی می کنیم. در این نمایشگاه کل زیست بوم ایران را در متریال و سبک مشاهده کردیم.

وی در ادامه درباره تخصیص بودجه برای منظم برگزار شدن دوسالانه ها گفت: دوسالانه ها برای هنر ایران ضروری است. اینکه در یک مقاطعی ثابت به مرور داشته ها و پیشرفت های خود در عرصه های مختلف بپردازیم و خلاقیت های جوانانه تر هم دیده شوند. این دوسالانه ها باید جدی گرفته شوند و اهتمام دولت و ارشاد است که منابع مالی آن مهیا شود اما در نهایت این مهم مستلزم این است که تکاپوهای ما جواب بدهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد شهرداری تهران و شهرداری کلان شهرها در ایجاد فضاهای نمایشگاهی بزرگ و موزه ها در کنار توسعه پارک ها و.،. اهتمام بیشتری داشته باشند و با حضور هنر در فضای زیستی مردم، فضای تنفس بیشتری برای مردم مهیا شود.

 

 

 

 

 

   

ارسال نظر