عبدالحمید قدیریان

اقتصاد هنر ترفندی برای جهت‌دهی هنرمندان شده است

اقتصاد هنر ترفندی برای جهت‌دهی هنرمندان شده است
عبدالحمید قدیریان با تاکید برآنکه اقتصاد هنر، این روزها تبدیل به ترفندی شده‌است تا به هنرمندان ما جهت دهد اظهار کرد: خریداران و فروشندگان آثار هنری می‌دانند که هنر و اقتصاد هنر، وسیله‌ای برای جذب نیرو است. کسانی درحال حاضر برای فرهنگ و هنر ما دلسوزی می‌کنند که دشمنان ما هستند.
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر :  ۱۹۷۸۷

عبدالحمید قدیریان؛ نقاش پیشکسوت با اعتقاد برآنکه دشمنان انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف و با شناسایی ضعف‌هایی که مدیران، سیاستمداران و ... از خود نشان می‌دهند، موضوعات جدیدی را مطرح می‌کنند، به سایت مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: از جمله موضوعاتی که ما در آن ضعف داریم و مدیران بسترهای ضعف آنرا ایجاد کرده اند، موضوع اقتصاد در هنر است.

او معتقد است: افرادی هستند که به این مهم دامن می‌زنند. نباید فراموش کرد که در کنار دلسوزی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، سیاست‌هایی نیز وجود دارد که از ضعفی که در سیستم هنری ما وجود دارد، استفاده می‌کند و هنرمندان را با تزریق و تشویق خریداران تابلوهای خاص و جهت‌دار به سمت و سوی افکاری، غیر از افکار همسو با جمهوری اسلامی هدایت می‌کنند.

قدیریان با تاکید برآنکه اقتصاد هنر، این روزها تبدیل به ترفندی شده‌است تا به هنرمندان ما جهت دهد اظهار کرد: خریداران و فروشندگان آثار هنری می‌دانند که هنر و اقتصاد هنر، وسیله‌ای برای جذب نیرو است. از این روست که شاهد آن هستیم، تابلوهایی که تا چندی پیش به آنها نگاه نمی‌شد و مورد کم توجهی بودند، اکنون با قیمت‌های میلیاردی در بازار تهران خرید و فروش می‌شوند. البته باید به این نکته توجه داشت که این خرید و فروش‌ها در بازاری انجام می شود که شاهد مشکلات اقتصادی است.

به گفته این هنرمند انقلاب، موضوع فقر مالی نه تنها در عموم جامعه بلکه در دولت نیز هویداست، پس چگونه امکان دارد که چنین بازاری برای هنر، با قیمت‌های میلیاردی برقرار شود و به آن دامن زده شود؟ پاسخ اینگونه است که، دشمن می‌داند، نظام ما را باید از داخل نابود کند. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، جهت دادن به هنرمندان است. چراکه می‌داند، هنرمندان در دل مردم جای دارند و تغییر مسیر هنرمندان کمک می‌کند که مردم از مسیری که تاکنون طی کرده‌اند، منحرف شوند و به مسیر دیگری بروند. از این رو تصویب کرده‌اند که میلیاردها تومان به حوزه فرهنگ و هنر ما تزریق کنند.

قدیریان یادآور شد: کسانی درحال حاضر برای فرهنگ و هنر ما دلسوزی می‌کنند که دشمنان ما هستند. کسانی سنگ ایران و ایرانی بودن را به سینه می‌زنند که هم اکنون در دل آمریکا نشسته‌اند و بر علیه مردم ایران تحریم‌ها را افزایش می‌دهند.

او با اعتقاد برآنکه اصلاح وضعیت موجود در حوزه اقتصاد هنر ارتباطی به سیاست ندارد اذعان داشت: مسئولان ما باید باورهای اعتقادی خود را اصلاح کنند. مسئولان باید انقلاب اسلامی را باور کنند. هم اکنون شاهد آن هستیم که مسئولان از حاکمیت خود دفاع می‌کنند ولی به تفکری که امام(ره) ایجاد کرد ایمان ندارند. دشمن تا زمانی که تفکر امام(ره) با نظام حکومت همراه است، در مقابلش می‌ایستد و به محض آنکه نظام از تفکر امام فاصله بگیرد، همه دشمنان، با ما دوست خواهند شد. بنابراین دولتمردان ابتدا باید اعتقادات خود را محکم کنند و بدانند اینگونه ترفندها وسیله‌ای برای ضربه زدن به تفکر امام (ره) است، در این صورت راه مقابله با آن را پیدا خواهند کرد.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از مسئولان باور ندارند، تهاجم فرهنگی داریم، راه حل مبارزه با آن را نیز پیدا نخواهند کرد. کسانی که می‌توانند برجام را رقم بزنند، چگونه نمی‌توانند یک محفل هنری را سر و سامان دهند؟ چراکه از این زاویه احساس خطر نمی‌کنند و احساس نمی‌کنند که باید مقابل این نوع تفکر ایستادگی کنند، از این رو اقدام موثری هم نمی‌کنند.

 

 

 

 

 

 

   

ارسال نظر