عنوان: در خون شکفتن غنچه
هنرمند: علی وزیریان
تکنیک: ایربراش روی مقوا
اندازه: 100.70
سال خلق: 1364
هنرهای تجسمی دوره ی انـقلاب اسلامی در ابـتدای امر، به خودی خود و به طور مستقل به وجـود نـیامده است. مقایسه و بـررسی آثار هنری، نشان می دهد که در بسیاری از موارد عناصر و الگـوهای کـهن (سنّتی) در آثار هنری این دوره حضور جدی دارد. از طرفی هم با روشی گزینشی و حفظ ویژگی های هنری ضرورت تـوجه به هـنر مدرن که در فرهنگ و هنر معاصر رسـوخ کـرده، نادیده گرفته نـشد. در ایـن آثـار نه آن شیفتگی بیش از حد نسبت به مـیراث گـذشته ی خود و نه نگاهی متعصبانه به هنر مدرن دیده می شود. هنرمند با شناخت میراث هنری خویش، به هـنر غـرب از منظر فرهنگ و سنت خود و در چارچوب میراث گذشته نـگاه می کند. هنرمند با این گزینش سـعی در بـازسازی و به روز کردن میراث کهن خـویش دارد. بـه عبارتی هنرمند، آموزه های هنری معاصر خود را با انطباق بر ارزش ها و سنت های کهن، تعدیل می کند.