شیخی در افتتاح نمایشگاه «شفق فیروزه‌ای» عنوان کرد:

رنگ‌ هر اثر معرف فرهنگ و هنر سرزمین آن است/ هنرمند مهم‌ترین جایگاه وجودی جامعه‌ است

رنگ‌ هر اثر معرف فرهنگ و هنر سرزمین آن است/ هنرمند مهم‌ترین جایگاه وجودی جامعه‌ است
علی‌محمد شیخی تازه‌ترین آثار نقاشی‌اش را در نمایشگاهی با عنوان «شفق فیروزه‌ای» در نگارخانه ابوالفضل عالی به نمایش گذاشت.
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر :  ۱۹۴۷۰

علی‌محمد شیخی که تازه‌ترین آثار نقاشی‌اش را در نمایشگاهی با عنوان «شفق فیروزه‌ای» در نگارخانه ابوالفضل عالی به نمایش گذاشت، گفت: تمام سعی خود را برای رعایت اصالت و سنت رنگ‌های ایرانی در این آثار به کار بسته‌ام؛ چرا که رنگ در هر دیار و سرزمینی نسبت با دیگر نقاط دنیا متفاوت است؛ زیرا فرهنگ و طبیعت هر کجای این کره خاکی-آبی با هم متفاوت است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه «شفق فیروزه‌ای» روز گذشته 19 شهریورماه در نگارخانه ابوالفضل عالی با بیش از 40 اثر نقاشی طبیعت از علی‌محمد شیخی و با حضور جمعی از مدیران حوزه هنری و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی افتتاح شد.
این نمایشگاه که تا 28 شهریورماه ادامه دارد، مشتمل بر 40 اثر نقاشی است که با تکنیک اکریلیک و با موضوع طبیعت آماده شده‌اند. علی‌محمد شیخی درباره این نمایشگاه و ویژگی‌های آن گفت: بیشتر آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه بازتاب‌های ذهنی هنرمند در مواجهه با طبیعت نقاط مختلف کشور است. وی برای خلق این آثار با توجه به علاقه شخصی و ارتباط حسی با رنگ‌های سرد، سعی داشته تا از خانواده رنگ‌های سرد بیشترین بهره را بگیرد. این آثار با تکنیک اکریلیک و در ابعاد مشابه 40 در 50 سانتی متر آماده شده‌اند.
شیخی در مورد آثار این نمایشگاه خود به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: آثاری که در این نمایشگاه با عنوان «شفق فیروزه‌ای» به نمایش درآمده‌اند، الهامی از رنگ آبی آسمان هنگام طلوع آفتاب است. درست زمانی که آسمان کمی روشن اما هنوز خورشید در معرض دید آدمی قرار نگرفته است.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی رنگ‌های به کار رفته در این آثار گفت: تمام سعی خود را برای رعایت اصالت و سنت رنگ‌های ایرانی در این آثار به کار بسته‌ام؛ چرا که رنگ در هر دیار و سرزمینی نسبت با دیگر نقاط دنیا متفاوت است. زیرا فرهنگ و طبیعت هر کجای این کره خاکی-آبی با هم متفاوت است. در نتیجه رنگی که در یک اثر ایرانی به کار گرفته می‌شود باید معرف فرهنگ و طبیعت ایرانی باشد. رنگ اثر آنچنان مهم است که هنگام نمایش در کشور دیگر باید معرف ریشه ملیتی، فرهنگی و جغرافیایی خود باشد.
شیخی افزود: آثار این نمایشگاه حاصل آغاز سه دوره نقاشی حرفه‌ای من است. دوره‌های گذشته به نقاشی قهوه‌خانه‌ای و عاشورایی اختصاص داشت. نمایشگاه «شفق فیروزه‌ای» هم که در حوزه هنری افتتاح شد به طبیعت و اجزای آن مربوط می‌شود.
وی با اشاره به تابلویی که از نظر طرح و ایده و رنگ‌بندی با دیگر آثار این نمایشگاه تفاوت داشت، گفت: تابلویی با موضوع حضرت عباس(ع) را که مربوط به مجموعه آثار عاشورایی من است برای ادای احترام و خدمت کوچک فرهنگی به شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهید محسن حججی به این نمایشگاه آوردم. عزیزان و جوانان ما در جبهه جنگی می‌جنگند. ما هم باید برای جبهه فرهنگی فعال باشیم تا از زحمات، رنج‌ها و خون این شهیدان پاسداری کنیم.
این هنرمند توانای کشور با خطاب قرار دادن جوانان علاقه‌مند به هنر و رشته‌های هنری گفت: متاسفانه برخی جوانان ما امروزه صبر و حوصله کمی به خرج می‌دهند. باید صبر داشته و برای دستیابی به موفقیت در حوزه هنر تلاش کرد. بی شک هنرمندان موفق و نامدار جهان هم با تلاش طی سال‌های طولانی به نتایج خوبی دست یافته‌اند. به قول معروف می‌خواهند راه صدساله را یک شبه طی کنند. جوانان علاقه‌مند هنرمند ما بدانند آنچه از خود به جای خواهند گذاشت اثر هنری خود است. هیچ کسی از اموال اقتصادی و مناصب مدیریتی هیچ‌کس یادی نخواهد کرد. بلکه فقط، آثار هنری آن شخص است که هر کسی با تماشای آن به زحمات هنرمند پی‌ خواهد برد. هنرمند مهم ترین جایگاه وجودی در هر جامعه‌ای دارد. چرا که می‌تواند جریان ساز باشد و جامعه خود را متحول سازد.
شیخی در پایان گفت: باید از حوزه هنری و در راس آن ها زحمات بخش روابط عمومی این سازمان قدردانی کنم؛ چرا که تاثیر بسزایی در معرفی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های هنری هنرمندان در میان عموم مردم دارند.
نمایشگاه «شفق فیروزه‌ای» با آثاری از علی‌محمد شیخی، روز یک‌شنبه 19 شهریورماه از ساعت 16 در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد. این نمایشگاه به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، در طول ایام هفته (به‌جز روزهای تعطیل و پنج‌شنبه ها) تا 28 شهریورماه از ساعت 9 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر