مهدی فرخی در هفته دفاع مقدس از «پرهای آسمان» رونمایی می‌کند

مهدی فرخی در هفته دفاع مقدس از «پرهای آسمان» رونمایی می‌کند
مهدی فرخی با اعلام اتمام آخرین اثر نگارگری خود از رونمایی تابلوی «پرهای آسمان» در هفته دفاع مقدس خبر داد.
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر :  ۱۹۲۰۱

امروزه با شرایطی روبه رو هستیم که پویایی هنر و هنرمند را به مرحله ظهور رسانده است. در این میان هنرهای سنتی همچون نگارگری از این عرصه دور نمانده و سعی دارد با نوآوری‌ها و به روز رسانی، همسو با تفکر روز پیش رود و بتواند عرصه‌های جدیدی از مفهوم زندگی را به تصویر بکشد.

هنرمندان جوان عرصه نگارگری ایرانی از آن دست فعالانی هستند ه با پاسداری از ریشه‌های عمیق فرهنگ ملی و سنتی خود به خلق آثاری می‌پردازد که از ویژگی‌های و هویت‌های بصری جهان شمول برخوردار است.

مهدی فرخی؛ که دارای مدرک درجه یک هنر نگارگری است از جمله جوانان هنرمندی است که سعی داشته با نوآوری در رشته فعالیت خود بیان جدیدی از نگارگری ارائه دهد. سبکی جدید که از آن به عنوان نو نگاره یاد می‌کند.

او در گفت و گو با سایت مرکز تجسمی حوزه هنری با اعلام خبر رونمایی از آخرین اثر خود گفت: «پرهای آسمان» نام آخرین اثری است که کشیده‌ام و قرار است در هفته دفاع مقدس از آن رونمایی شود.

این تابلو باتکنیک اکریلیک بر روی مقوا در ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر خلق شده‌است و هنرمن با نگاهی معنوی به رزمندگان دفاع مقدس، سعی دارد تا بخشی از مفاهیمی که جلوه‌های مذهبی و معنوی دارند را به تصویر بکشد.

فرخی در توضیح این نگاره گفت: ترکیب بندی این اثر عمودی است چنانکه چشم بیننده در مرکز اثر با رزمنده‌ای ایستاده روبه رو می‌شود که نشان از مقاومت و ایستادگی دارد و در ادامه پرواز کبوترها در بالای تابلو نقش شده است که نشان از آزادگی دارد.

به گفته این هنرمند نگارگر، از طیف رنگهای آبی و لاجوردی در نگاره «پرهای آسمان» استفاده شده‌است تا درعین حفظ اصالت نگارگری، فضایی معنوی و روحانی در اثر حاکم شود.

مهدی فرخی متولد 1359 است و تاکنون شش نمایشگاه انفرادی برگزار کرده‌است و بیش از 200 اثر او در موزه‌های مختلف اعم از موزه آستان قدس رضوی، موزه حضرت معصومه قم، باغ موزه دفاع مقدس نگهداری می‌شود.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر