غوطه ور در رنگ و معنا و طبیعت

غوطه ور در رنگ و معنا و طبیعت
گزارشی از حضور نقاش پیشکسوت حوزه هنری در اردبیل/ برگزاری نمایشگاه نقاشی و چندین ورک‌شاپ با حضور علی محمد شیخی در طبیعت زیبای اردبیل
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
کد خبر :  ۱۹۱۹۷

نمایشگاه آثار نقاشی با موضوع طبیعت علی‌محمد شیخی و برگزاری دو ورک شاپ نقاشی، از 29 مردادماه تا 2 شهریور ماه جاری در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری و منطقه گیلده شهرستان اردبیل برگزار شد.

به گزارش سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، در نمایشگاه یادشده 30 اثر نقاشی از این هنرمند پیشکسوت به نمایش گذاشته شد. همچنین در طول برگزاری این نمایشگاه؛ ورک‌شاپ های مختلفی در محل نگارخانه حوزه هنری و در طبیعت زیبای اردبیل برگزار شد.

در مراسم افتتاح نمایشگاه مذکور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با حضور در این مراسم اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ترویج فرهنگ و هنر استان نقش اساسی داشته و سعی بر این است تا در برپایی چنین نمایشگاه‌هایی از هنرمندان حمایت‌های لازم انجام گیرد. همچنین رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز با اشاره به ظرفیت بالای هنرهای تجسمی اردبیل در رشته‌های مختلف گفت: این ظرفیت در اردبیل فراتر از منطقه بوده اما با وجود حضور پر رنگ در جشنواره‌ها متأسفانه جایگاه اصلی اردبیل در این زمینه معرفی نشده است.

بنا بر این گزارش با حضور علی محمد شیخی و هنرمندان اردبیلی ورک‌شاپی در طبیعت و در منطقه گیلده، برگزار شدکه در پایان  آن علاوه بر آثار تولید شده توسط حاضران در ورک شاپ، دو اثر نیز با موضوع طبیعت گیلده از علی‌محمد شیخی خلق شد. به گفته شیخی هدف از اجرای این ورک شاپ در فضای طبیعی، توجه ویژه به جایگاه هنر نقاشی و ارتباط موثر آن با طبیعت و خلق آثار هنری جذاب، ایجاد تحرک و پویایی در حوزه هنرهای تجسمی و ایجاد فضای دوستانه و هنری برای تعامل و تبادل ایده‌ها و افکار عنوان شد.

علی محمد شیخی در حاشیه این ورکشاپ و سفر به شهر اردبیل دیدارهایی با اساتید رشته های مختلف هنری از قبیل هنرمندان خطاط و قلم‌کار داشت که حاصل این دیدارها برنامه‌ریزی برای ورکشاپ ها و برپایی نمایشگاه های مختلف در آینده نزدیک در تهران بود. شیخی در این سفر یک هفته ای علاوه بر برپایی نمایشگاه، برگزاری ورک شاپ و دیدار با چند تن از هنرمندان پیشکسوت استان، از برخی مراکز تاریخی و مذهبی شهر اردبیل نیز بازدید کرده و از آثار هنری به جا مانده از هنرمندان سده های اخیر این شهر دیدن کرد.

علی محمد شیخی سال‌ها است که در حوزه نقاشی فعال است. اکثر کارهای قبلی او مربوط به ایام جنگ است و بخش مهمی از آن‌ها، شاید اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها، با المان‌ها و نقش مایه‌هایی از نمادهای مربوط به عاشورا و یا خطوطی مبین نام ائمه تزیین شده است.

شیخی با اعلام رضایت از این سفر هنری، از حمایت و همکاری مسئولان و همکاران و هنرمندان اردبیلی تقدیر کرده و ابراز امیدواری کرد این قبیل برنامه ها در راستای ارتباط مستمر هنرمندان تهرانی با هنرمندان سراسر کشور و تبادل تجربیات در سایر استان ها و با حضور دیگر هنرمندان پیشکسوت نیز  اجرا شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر