مادر، دختر و پسر در پیش زمینه و رزمندگان در غروب دل انگیز در پس زمینه چه می خواهند بگویند. مادر با نگاهی پیش رو کتابی در دست دارد، پسرک مشتش را محکم گره زده و دخترک دست به دعا برداشته است. رزمندگان در زمینه قرمز دوشادوش هم و مهربانانه به پیش می روند، در پس زمینه رنگی خطوط مورب کار را کمی به انتزاع نزدیک می کند و در عین حال به اثر بعد و پرسپکتیو می دهد. تلاش زیادی برای ساخت و ساز در بافت پس زمینه صورت نگرفته است گویی هنرمند عامدانه می خواهد همه چیز را متناسب با دیدگاهش دسته بندی کند و در تابلوی خویش بر اساس الویت بچیند. احمد رضا دالوند به عنوان یک طراح و نقاش پیشکسوت و در عین حال منتقد اثر هنری که در غالب آثارش به انتزاع نزدیک می شود، اینبار مخاطب را با نقاشی اش به خود می خواند و از آنها درخواست دارد تا عناصر نمادین در اثرش را واکاوی کنند.
این اثر در جشنواره چهارم مقاومت ارائه شد