حسین غلامی در گفت و گو با سایت مرکز تجسمی حوزه هنری:

حاشیه‌ها باعث شده هنر مغفول بماند

حاشیه‌ها باعث شده هنر مغفول بماند
حسین غلامی معتقد است: این روزها به دلیل گرفتاری‌های روزمره و حاشیه‌های زندگی، هنر کمتر در زندگی عموم جامعه دیده می‌شود و به نوعی می‌توان گفت، هنر مغفول مانده‌است.
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر :  ۱۹۱۵۷

حسین غلامی معتقد است: این روزها به دلیل گرفتاری‌های روزمره و حاشیه‌های زندگی، هنر کمتر در زندگی عموم جامعه دیده می‌شود و به نوعی می‌توان گفت، هنر مغفول مانده‌است.

فضای هنر فارغ از اینکه چه رشته‌ای باشد، فضایی لطیف و معنوی است؛ هم می‌تواند روی خود هنرمند و هم روی جامعه تاثیرات خوبی داشته باشد. از این رو نگاه مردم نسبت به هنر می‌تواند برای هنرمند انگیزه ایجاد کند.

حسین غلامی؛ هنرمند خوشنویس و هنرمندان مرکز تجسمی حوزه هنری در گفت و گو با سایت مرکز تجسمی حوزه هنری ادامه داد: اگر مردم از دیدن و خرید آثار هنری استقبال کنند قطعا انگیزه هنرمندان در خلق آثار هنری بیشتر خواهد شد. برای هنرمند مهم است که اثر هنری او دیده شود. در عین حال هنرمند با توانمندی که پیدا می‌کند، علاقه مند است این زیبایی را برای مردم به تصویر بکشد تا بتواند روح مخاطب را تلطیف کند و تاثیر هنر را به جامعه انتقال دهد. مردم باید زیبایی و هنر را ببینند و از آن لذت برند و با آن ارتباط برقرار کنند.

با این وجود، این خوشنویس مطرح چلیپانویسی معتقد است: این روزها هنر کمتر در زندگی عموم جامعه دیده می‌شود و به نوعی می‌توان گفت، هنر مغفول مانده‌است.

او دلیل مغفول ماندن هنر را افزایش دغدغه عموم جامعه در سایر حوزه‌ها دانست و اظهار کرد: به قدری به حاشیه پرداخته می‌شود که موضوعات مهمی مانند هنر که آرامش دهنده است، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. حتا متولیان فرهنگ و هنر نیز آنچنان که باید به این حوزه توجه ندارند و هنرمند با عشق و علاقه‌ای که از وجودش نشات می‌گیرد سعی در حفظ و حراست هنر دارد.

به گفته غلامی، مهمترین عنصر در خلق یک اثر هنری، انگیزه است. انگیزه می‌تواند به اشکال مختلف برای هنرمند ایجاد شود. از نیاز اقتصادی گرفته تا نیاز جامعه می‌تواند انگیزه و اشتیاق را در هنرمند ایجاد کند. در این میان اگر مجموعه‌ها و مراکزی که هدفشان حمایت از رشته‌های هنری است، آنچنان که باید، از هنر استقبال و حمایت نکنند، از مردم و عموم جامعه چه توقعی می‌‌توان داشت.

حسین غلامی متولد 1342 در تهران است. او دارای مدرک درجه دو هنری از وزارت ارشاد و دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران  است، همچنین مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران و نفر برگزیده دو دوره بی ینال خوشنویسی جهان اسلام است.

 

 

 

 

ارسال نظر