حوزه هنری استان اردبیل منتشر کرد؛

فراخوان ثبت‌نام باشگاه آموزشی تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری

فراخوان ثبت‌نام باشگاه آموزشی تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری
مسوول ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل: باشگاه آموزشی مصاحبه و تدوین در تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری حوزه هنری استان اردبیل با هدف استعدادیابی، تربیت هنرمندان متعهد و متخصص در حوزه تاریخ شفاهی و خاطره‌نویسی ثبت‌نام می‌کند.
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
کد خبر :  ۱۵۸۷۹۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، سیدمحمود مهدوی مسوول ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: تاریخ شفاهی از جمله یکی از شیوه‌های پژوهش در تاریخ است که بر اساس آن خاطرات مرتبط با یک رویداد، شاهدان رویداد، ناظران، دیده‌ها و شنیده‌ها درباره‌ی رویداد، ضبط و ثبت می‌شوند.

وی اظهار داشت: هدف کارگاه‌های باشگاه آموزشی، در مرحله اول کشف استعدادهای تازه و در مرحله دوم پرورش تخصصی، اخلاقی و معنوی این هنرمندان است تا بتوانند در آینده منطبق با «ترویج فرهنگ و هنر شیعی در منطقه قفقاز و آناتولی» سند زیست بوم حوزی هنری، نسبت به جامعه خویش مثمرثمر باشند.

مهدوی با اشاره به سرفصل‌ها و محتواهای آموزشی گفت: ضرورت و اهمیت تاریخ شفاهی، تکنیک‌های مصاحبه، مراحل تدوین و اعتبارسنجی و سندیت تاریخ شفاهی برای فعالان این عرصه ارائه خواهد شد.

گفتنی‌ست ضمن ارائه گواهینامه به شرکت کنندگان از طرف حوزه هنری و کنگره ملی شهدای استان اردبیل، حمایت از اعضا برای تولید آثار هنری و توزیع مطلوب و انتشار آثار تولیدی از اصلی‌ترین اهداف راه‌اندازی این باشگاه آموزشی خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به نشانی: اردبیل، بالاتر از میدان بعثت روبروی نیروگاه برق، واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل مراجعه و یا با شماره تلفن 33629191 داخلی 108 در وقت اداری تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر