تعداد سینماهای حوزه هنری به ۲۴۰ سالن می‌رسد

تعداد سینماهای حوزه هنری به ۲۴۰ سالن می‌رسد
رییس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: تا پایان تابستان امسال تعداد سالن‌های حوزه هنری در سراسر کشور به بیش از ۲۴۰ سالن ارتقا خواهد یافت.
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر :  ۱۵۸۴۳۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان ، حمیدرضا جعفریان عصر چهارشنبه در آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر گنبد اظهارداشت: حوزه هنری در مرحله نخست توسعه سینماها تعداد سالن‌های خود را از ۱۰۳ به ۱۵۰ سالن رساند و از سال گذشته وارد مرحله دوم شد.

وی افزود: در مرحله دوم توسعه سینماها افتتاح ۹۲ سالن سینمایی به ترتیب از ۲ ماه قبل آغاز شده و تا پایان شهریور ماه با افتتاح تمام آنها تعداد سالن‌های سینمایی حوزه هنری به بیش از ۲۴۰ سالن خواهد رسید.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری ادامه داد: با این تعداد سالن در مجموع حوزه هنری یک سوم ظرفیت اکران فیلم کشور را در اختیار دارد و براساس ضوابط در سانس‌های مختلف اکران فیلم‌ها در حال انجام است.

جعفریان بیان کرد: بخشی از اعتبارات بازسازی سینماها از محل منابع عمرانی حوزه هنری و بخش هم با مشارکت و همکاری بخش خصوصی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست گذاری حوزه هنری تلاش داریم توسعه زیرساخت‌ها مبتنی بر عدالت صورت گیرد و تمام شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت سینما داشته باشند و در ادامه اقدامات نرم افزاری مانند تقویت سامانه بلیط فروشی برای دسترسی بهتر در حال اجراست.

جعفریان گفت: حوزه هنری سال ۱۴۰۰ چهار فیلم سینمایی به نام‌های «شادروان، هناس، دسته دختران و ضد» را تولید کرد که همگی در جشنواره فجر به نمایش درآمد و ۲ فیلم اکران نشده از قبل به نام‌های مصلحت و انیمیشن لوپتو دارد که همگی امسال بر اساس زمان بندی در نوبت اکران قرار خواهند گرفت.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری افزود: امسال تاکنون ۲ فیلم شادروان و هناس اکران شده و فعلا زمان اکران فیلم دسته دختران هفته دفاع مقدس و انیمیشن لوپتو در فصل مدارس تعیین شده است.

سید حسام بنی فاطمه رییس حوزه هنری گلستان در این آیین بیان کرد: حوزه هنری در دوره جدید به تمام نقاط استان توجه دارد و حمایت مادی و معنوی از هنرمندان شهرستان‌ها را در دستورکار خود قرار داده است.

وی افزود: حوزه هنری آمادگی دارد با همکاری مسوولان سرانه فرهنگی شهرستان گنبدکاووس را در تمام بخش‌ها از تولیدات هنری تا پرورش استعدادها ارتقا دهد.

به گفته وی، امروز چهارمین سینمای حوزه هنری گلستان در گنبدکاووس افتتاح شد.

امام جمعه گنبدکاووس در این آیین از مسوولان حوزه هنری در سطح کشور و استان برای راه اندازی پردیس سینمایی مهر گنبد قدردانی کرد و گفت: به تعبیر آن کسانی که نگاه راهبردی به هنر دارند سینما همیشه تجلی آرزوهای یک جامعه بود اما جامعه جهانی آرزوی خود را بر ما تحمیل کرده است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: امروز حوزه هنری آمده تا در صف اول خاکریز مقابله با فضای استکبار جهانی در حوزه هنر باشد و این خط را نباید گم کنیم که ما انقلابی هستیم و اگر احساس تعالی بعد از دیدن یک فیلم برای بیننده پیدا شد معلوم می‌شود که درست عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در گنبدکاووس جایگاه سینما متفاوت تر از همه جاست چرا که یک شهر تلفیقی و الگویی از محبت بیش از ۲۰ قوم است از این رو سینما باید علاوه بر کارکرد انقلابی که در همه جا دارد در این منطقه کارکرد تعمیق انقلاب و محبت و تقریب انقلابی داشته باشد.

پردیس سینمایی مهر گنبد که موسسه بهمن سبز حوزه هنری از اوایل سال گذشته اقدام به بهسازی آن کرد با ۶ سالن و ۵۲۷ صندلی عصر چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.

سینما هجرت گنبدکاووس سال ۱۳۴۲ با یک سالن و ۴۹۵ صندلی آغاز به کار کرده و در حال حاضر تبدیل به پردیس سینمایی با ۶ سالن شده که سالن‌های قابوس، گنبد، آبشار، مهتاب، گلستان و رنگین کمان به ترتیب با ۳۸۶، ۲۷، ۲۶، ۳۹، ۲۵ و ۲۴ و در مجموع ۵۲۷ صندلی با نام جدید پردیس سینمایی مهر گنبد، پس از طی مراحل قانون نهایی به بهره‌برداری رسید.

بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی مهر گنبد، فیلم "هناس" برای حاضران اکران شد و حسین دارایی به عنوان کارگردان این فیلم مورد تجلیل قرار گرفت.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

ارسال نظر